zap group mishpati logo

אושר לקריאה שנייה ושלישית: גט תוך 45 יום

ע"פ התיקון לחוק בתי הדין הרבניים, בית הדין הרבני יחוייב לקבוע מועד למתן הגט, לא יאוחר מ-45 יום ממתן פסק הדין. ע"פ החוק הנוכחי, אין כיום חובה לקבוע מועד למתן הגט

מאת: מערכת משפטי
20.02.12
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
אושר לקריאה שנייה ושלישית: גט תוך 45 יום

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה ב-20 בפברואר 2012 לקריאה שנייה ושלישית תיקון לחוק בתי הדין הרבניים.  ע"פ התיקון, בית הדין יחוייב לקבוע מועדים למתן הגט ולדיון בהטלת מגבלות על סרבן הגט, במועד פסק הדין.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום בית דין רבני

לקריאת ידיעה נוספת בנושא

בית הדין יחויב לקבוע מועד לגט תוך 45 יום מיום מתן פסק הדין

ע"פ הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת שנלר ואורלב, במועד מתן פסק דין, לפיו על בני זוג להתגרש, (בין בנוסח מחייב ובין בנוסח המלצה להתגרש) בית הדין הרבני יחוייב לקבוע גם מועד למתן הגט, לא יאוחר מ-45 יום ממתן פסק הדין. (ע"פ החוק הנוכחי אין חובה לקבוע מועד למתן הגט).

בנוסף, בית הדין יחוייב לקבוע מועד למתן צווי הגבלה לסרבן גט לא יאוחר מ-45 יום, מהמועד שנקבע למתן הגט. זאת, לעומת 30 יום, מיום מתן פסק הדין, בחוק הקיים. בית הדין הרבני הגדול, אשר ידון בערעור על החלטה ליתן צו הגבלה, ייתן את החלטתו בתוך 30 יום ממועד הדיון. בנוסף, הצעת החוק קובעת, כי בית הדין יקיים דיוני מעקב, כדי לוודא את קיום פסק הדין, ומתן הגט.

ארגוני הנשים התנגדו לנוסח שאושר

ארגוני הנשים התנגדו להצעת החוק. לדברי הארגונים, אף שמטרת הצעת החוק נועדה לשפר את מצבן של מסורבות הגט, נוסח הצעת החוק שאושר, מרע את מצבן, כיון שהחוק הנוכחי מחייב לדון בהטלת הגבלות על סרבן הגט תוך 30 יום, ואילו התיקון לחוק, מאריך את המועד ל-90 יום. גם דיוני המעקב שנועדו לאלץ את סרבני הגט עלולים להתיש את הנשים ולגרום להן לוותר על זכויותיהן, בתמורה למתן הגט. 

ח"כ זבולון אורלב ענה לארגוני הנשים, ואמר כך: "אתן צודקות! אולם צריך לקבל את המעט שהצלחנו להשיג. עצם המנגנון של קיום דיוני מעקב הוא חשוב מאוד. יש בכך צעד קדימה.  החוק הוא פרי פשרה. אני לא מאוהב בו. אולם, ההצעה הנוכחית, טובה יותר מהשארת המצב הנוכחי על כנו".

ח"כ עותניאל שנלר אמר, כי: "הלוואי ויכולנו להגיע למצב, בו ביום שיוכרע כי חובה על בני הזוג להתגרש, יינתן גט. החוק הנוכחי אינו גורם לגט. חשיבות החוק היא, בכך שבית הדין לא עוזב את הזוג, עד לביצוע של הגט בפועל".
שנלר ציין, כי הוא ניהל מו"מ ארוך עם הנהלת בתי הדין הרבניים, וכי הנוסח המוצע, מתואם ומקובל על מנכ"ל בתי הדין הרבניים, הרב שלמה דיכובסקי.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים