zap group mishpati logo

מה לעשות אחרי שנפצעים בצבא?

חשוב למלא דו"ח פציעה, על כל פרטיו

מאת: עו"ד רובי אנגל
04.06.17
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
מה לעשות אחרי שנפצעים בצבא?

רבים פונים בשאלה מה לעשות דבר ראשון אחרי שנפצעים.
הדבר נכון לחיילים בשירות סדיר, בשירות מילואים פעיל, לאנשי קבע, לקצינים, לאנשי שב"ס, משטרה, מכבי אש, כל זרועות שירות הביטחון.

הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות הוא למלא דו"ח פציעה.
מהו אותו דו"ח פציעה בעצם? דו"ח הפציעה הוא בעצם דף שמקבלים אותו מהיחידה. הדף הזה הוא בעצם מסמך שעליו אתה חתום כנפגע, וכל הפרטים לגבי אותה פציעה - השעה, הנסיבות, המקום, חתומים עליו עדים, מפקד היחידה, אותו רופא או קצין הרפואה שטפל  בנפגע, מסמכים רפואיים מצורפים אליו, והדבר הזה הוא חשוב ביותר בהליך התביעה.

אם הדו"ח ממולא כראוי - משרד הביטחון יאשר את התביעה

משרד הביטחון בוחן את אותו דף, את אותו דו"ח, ובמידה שהוא ממולא כמו שצריך, מאשר את התביעה. הדבר הזה מקל מאוד וגורם להצלחת התביעה ולזירוזה באופן גורף.

אני אתן דוגמא - מפקד ביחידה מובחרת, במהלך מסע אלונקות, נפצע בעת הרמת  אלונקה. הפציעה שלו גרמה לו לבעייה בצוואר, הוא מלא דו"ח פציעה כפי שצריך. לפי הכללים, לפי פקודות מטכ"ל, כאשר הוא חתום עליו, ועדים ומפקד היחידה וקצין הרפואה שטפל בו - בזכות זה הוא הוכר כנכה צה"ל, על כל הזכויות שמגיעות לו.

אני ממליץ לקבל את אותו מסמך, לא לחשוש, לנסות ולהחתים את כל מי שצריך להיות חתום עליו, ולאחר שהוא מלא להתייעץ עם עורך דין שעוסק בתחום, ושמכיר את הדו"ח הזה, כדי שיוכל לתת המלצה אם הדו"ח ממולא כראוי ואז להמשיך להליך התביעה.

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה