zap group mishpati logo

דירה להשקעה בגיאורגיה: 5 יתרונות

מחירי הדירות בישראל ממשיכים לטפס. מדוע שלא תקנו בגיאורגיה דירה להשקעה? בין היתרונות: יציבות כלכלית, פטור ממסים, תשואות גבוהות ומחיר אטרקטיבי. למה אתם מחכים?

מאת: עו"ד לנה קרביץ
19.08.18
תאריך עדכון: 09.04.24
6 דק'
דירה להשקעה בגיאורגיה: 5 יתרונות

הזינוק האדיר במחירי הנדל"ן בישראל בעשור האחרון הוציא לרחובות מאות אלפי מפגינים, שהביעו מחאה בעקבות חוסר היכולת שלהם לרכוש דירה. כך, חוסר היכולת המעשית להגיע להון המינימלי הדרוש לקניית דירה, הוביל רבים לוותר על האפשרות לרכוש דירה בישראל.

במקום דירה בישראל, חושבים צעירים רבים על אפשרות אחרת: רכישת דירה להשקעה מעבר לים, במחירים הרבה יותר אטרקטיביים. על רקע זה, יעדים כגון: רומניה, בולגריה ופולין הפכו פופולריים בשנים האחרונות; והציבו עצמם חזק מאוד על מפת הנדל"ן של המשקיע הישראלי. 

עתה, מתווסף לרשימה יעד נוסף: גיאורגיה - מדינה שנהנית מיציבות כלכלית, מחירי נדל"ן נמוכים וצמיחה מתמדת. כל אלה הופכים את ההשקעה בדירה בגיאורגיה לאטרקטיבית במיוחד. רוצים לקנות דירה בגיאורגיה? אתם ממש לא צריכים ממון רב: גם 100 אלף שקלים יספיקו!

בגיאורגיה הסכום הדרוש כדי לרכוש נדל"ן הוא לחלוטין בר השגה. כך, למשל: דירה קו ראשון לים, בעיירת הנופש באטומי, המוכרת לישראלים רבים, ניתנת לרכישה תמורת 100 אלף שקל ומעלה

יתרון ראשון: המחיר // דירה עם נוף לים ב-100 אלף שקל

בישראל כמעט בלתי אפשרי לקנות דירה. לעומת זאת, בגיאורגיה הסכום הדרוש כדי לרכוש נדל"ן הוא לחלוטין בר השגה. כך, למשל: דירה קו ראשון לים, בעיירת הנופש באטומי, המוכרת לישראלים רבים, ניתנת לרכישה תמורת 100 אלף שקל ומעלה.

באטומי, השוכנת לחופי הים השחור, נחשבת יעד פופולרי מאוד עבור משקיעי נדל"ן, מאחר שהנכסים המוצעים בה זוכים לתפוסה מלאה לאורך כל ימי השנה. זאת, לאור החופים הקסומים, המושכים תיירים בקיץ; ובתי הקזינו ואתרי הסקי שמושכים אלפי תיירים בחורף.

בגיאורגיה יש יעדים מעניינים נוספים להשקעה. אחד מהם הוא עיר הבירה טביליסי, עיר העסקים של גיאורגיה שמקבילה לתל אביב. לעומת באטומי, שבה ניתן להשקיע בעיקר בדירות להשכרה, בטביליסי כדאי להשקיע בעיקר בנכסים מסחריים.

היציבות הכלכלית ומחירי הנדל"ן הזולים משליכים על תשואה גבוהה מאוד, שממנה נהנים רוכשי דירות להשקעה. בשנים האחרונות, עולים מחירי הדירות באופן עקבי ב-10% בשנה בממוצע

יתרון שני: ביטחון כלכלי // יציבות ותשואה שנתית של 10%

יתרון נוסף בהשקעות בגיאורגיה בכלל ובבאטומי בפרט, נעוץ בביטחון הכלכלי שממנו נהנים המשקיעים במדינה בשנים האחרונות.

בגיאורגיה קיימת יציבות כלכלית, שנתמכת על ידי מדיניות ממשלתית פרו-אקטיבית שמבקשת לעודד השקעות במדינה באופן מוצהר. זאת, כחלק מהמאמץ שנעשה בשנים האחרונות בגיאורגיה לצרף את המדינה לאיחוד האירופי.

היציבות הכלכלית ומחירי הנדל"ן הזולים משליכים על תשואה גבוהה מאוד, שממנה נהנים רוכשי דירות להשקעה. בשנים האחרונות, עולים מחירי הדירות באופן עקבי ב-10% בשנה בממוצע. קשה למצוא השקעות כאלה בעולם של ריביות נמוכות.

גיאורגיה אינה מציעה למשקיעים זרים רק ביטחון כלכלי, אלא גם ביטחון אישי. למרות הסטיגמה שנוצרה למדינה, רמת הפשיעה בה אפסית והממשלה הגיאורגית פועלת ללא לאות על מנת להגביר את רמת הביטחון והבטיחות. 

מי שרוכש דירה בגיאורגיה בשווי עד 250 אלף שקל יכול לקבל פטור מלא מתשלום מס רכישה

יתרון שלישי: הטבות משמעותיות // פטור מלא ממס רכישה וממס שבח

הרצון הגיאורגי בעידוד השקעות זרות בא לידי ביטוי, בין היתר, במתן הטבות כלכליות משמעותית למי שמשקיע במדינה. 

כך, למשל: מי שרוכש דירה בגיאורגיה בשווי עד 250 אלף שקל יכול לקבל פטור מלא מתשלום מס רכישה. במקביל, מי שבוחר למכור את אותה הדירה, תוך פרק זמן קצר (שנתיים) יכול לקבל פטור מלא מתשלום מס שבח.  

הבירוקרטיה הגיאורגית מפתיעה לטובה. הליכי הרישום במדינה קצרים יחסית ונעשה ניסיון לפשט אותם ולאפשר ביצוע עסקאות נדל"ן באופן מהיר ויעיל

יתרון רביעי: קיצור הבירוקרטיה // רישום פשוט בטאבו הגיאורגי

הבירוקרטיה הגיאורגית מפתיעה לטובה. הליכי הרישום במדינה קצרים יחסית ונעשה ניסיון לפשט אותם ולאפשר ביצוע עסקאות נדל"ן באופן מהיר ויעיל.

כך, למשל: רישום דירה בטאבו הגיאורגי פשוט יחסית. אם תבקשו לרכוש דירה בגיאורגיה, כלל לא תצטרכו לטוס למדינה; תוכלו לבצע את כל ההשקעה באמצעות חברות ישראליות הפועלות במדינה, בליווי עורך דין ישראלי צמוד. 

על אף שגיאורגיה נתפסת כמדינת עולם שלישי, בפועל המציאות רחוקה מאוד מהדימוי

יתרון חמישי: מדינה בצמיחה // אלופת העולם ברפורמות

על אף שגיאורגיה נתפסת כמדינת עולם שלישי, בפועל המציאות רחוקה מאוד מהדימוי. בשנים האחרונות, המדינה עוברת מתיחת פנים משמעותית מאוד. 

גיאורגיה נמצאת בצמיחה מתמדת ופותחת את עצמה לעולם ולישראלים ככל האפשר. הדבר בא לידי ביטוי בנגישות הרבה לגיאורגיה מישראל. מתל אביב (נתב"ג) יוצאות מדי שבוע שלוש טיסות ישירות לבאטומי. 

השינויים האדירים המתחוללים בגיאורגיה לא נעלמו מעיניהם של ראשי הכלכלה העולמית. בשנים האחרונות הכריז הבנק העולמי על גיאורגיה כאלופת העולם בביצוע רפורמות. 

יש מספר חסרונות: אין ערבות בנקאית והמשכנתא גבוהה מאוד

אחרי כל היתרונות - אין חסרונות?! 

יש מספר חסרונות: אין ערבות בנקאית והמשכנתא גבוהה מאוד.

כל השקעה, במיוחד השקעה בחו"ל, היא דבר שיש בו סיכון מסוים. לכן, חשוב להיות זהירים ולבצע את ההשקעה תוך קבלת ייעוץ משפטי צמוד. 

ניתן לרכוש נדל"ן בגיאורגיה דרך חברות הפועלות בישראל, באמצעות עורכי דין ישראליים, המלווים את כל תהליך רכישת הדירה עבור הקונה: מאיתור הנכס הרלוונטי ועד רישומו בטאבו הגיאורגי.

כאשר מבצעים עסקת נדל"ן בגיאורגיה, יש לקחת בחשבון מספר קשיים. כך, למשל: למי שרוכש דירה בגיאורגיה - לא ניתנת ערבות בנקאית. כמובן, זהו סיכון בלתי מבוטל, אבל יש לקחת אותו בפרופורציות, לאור סכום ההשקעה הנמוך. בנוסף, ניתן למזער את הסיכון על ידי ליווי משפטי צמוד של עורך דין ישראלי.

קושי נוסף בביצוע עסקת נדל"ן בגיאורגיה הוא חוסר היכולת המעשית ליטול משכנתא. אדם זר שיבקש לקבל משכנתא בגיאורגיה, לצורך רכישת דירה, יקבל מהבנקים הצעות הכוללות ריבית רצחנית בשיעור 10% בשנה.

לכן, לישראלים שמעוניינים לרכוש דירה בגיאורגיה, מומלץ לממן את העסקה באמצעות הלוואה חוץ-בנקאית בישראל. זאת, מאחר שהסכום הדרוש לצורך רכישה של דירה בגיאורגיה ממילא אינו גבוה במיוחד.

רכישת דירה בחו"ל

לסיכום: יתרונות ההשקעה בגיאורגיה רבים מאוד וכוללים, בין היתר: מחיר נמוך, תשואות גבוהות, הטבות שונות מהמדינה וביטחון כלכלי. לצד אלה, קיימים חסרונות, כגון: היעדר ערבות בנקאית. עם זאת, ניתן לצמצם את החסרונות על ידי ביצוע העסקה תוך ליווי של אנשי מקצוע ישראליים. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה