zap group mishpati logo

רדיו ירושלים חויב לשלם פיצויים לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ

השופט גדעון גינת: "אין ספק, כי הפדרציה זכאית לאכוף את זכויותיה בתקליטורים המושמעים על ידי המשיבים"

מאת: מערכת משפטי
29.04.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
רדיו ירושלים חויב לשלם פיצויים לפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ

ביהמ"ש המחוזי בת"א דן בבקשה של הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות בע"מ למתן צו מניעה זמני שיאסור על המשיבים: רדיו הבירה, ג'קי בן זקן יזום ופתוח בע"מ, קבוצת לוגיה בע"מ ומכרז ירושלים 2007 בע"מ, לשדר מוסיקה מוקלטת שלפדרציה זכויות בה, לפי חוק זכויות יוצרים, התשס"ח- 2007.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום זכויות יוצרים וקניין רוחני

הבקשה הוגשה במסגרת תביעה מטעם הפדרציה לקבלת סעד קבוע של צו מניעה ופיצוי כספי בסך 280,000 ₪ בשל הפרות של זכויות השידור של התובעת אותן ביצעו, לטענתה, הנתבעים.

הפדרציה זכאית לאכוף זכויותיה
השופט הבכיר גדעון גינת קבע, כי אין ספק, כי הפדרציה זכאית לאכוף את זכויותיה בתקליטורים המושמעים על ידי המשיבים, ולמנוע המשך ההפרה הנמשכת מזה כשלוש שנים. "משאין מחלוקת כי המשיבים עושים שימוש מפר בתקליטורים, ברור כי המשיבה זכאית לסעד", כתב השופט בהחלטתו.

עם זאת, נקבע כי הסעד המבוקש, כלומר: צו מניעה זמני, הוא סעד פוגעני ביותר בנסיבות אלה, כאשר מדובר במניעת השמעת תוכן בתחנת רדיו. על כן, השופט החליט לקבל את הבקשה לסעד זמני, אך קבע כי במקרה זה סעד מסוג מניעה אינו מתאים וראוי.

נפסק, כי כסעד זמני על המשיבים, ביחד ולחוד, לשלם לפדרציה סכום פיצוי הנקבע בשלב זה באופן זמני לסך של 90,000 ₪, בתוספת מע"מ, עבור שנת 2011. עבור כל שנת שימוש נוספת ממועד זה ואילך ישלמו המשיבים סכום זמני זה, עד לבירור סופי של התובענה וקביעת שיעור התמלוגים הסופי.
" לא נעלם מעיניי, כי סעד כספי חלקי אינו הסעד אותו ביקשה המבקשת בטיעוניה, אולם נראה לי כי  זה הסעד הראוי, המידתי  והמתאים ביותר בנסיבות העניין", הוסיף השופט בהחלטתו.

כן חויבו הנתבעים לשלם לפדרציה הוצאות משפט ושכר טרחת עורך-דין בסך 44,000 שקלים.

(ת"א 36111-03-12 הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות נ' רדיו הבירה, ג'קי בן זקן יזום, לוגיה, מכרז י-ם)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה