zap group mishpati logo

תמונת הטרקטורון עם בת הזוג החדשה של הבעל חשפה את שקריו

בעל שעמד לפני גירושין מאשתו ניסה להסתיר ממנה רכוש ובכלל זה טרקטורון, שלטענתו נגנב ממנו. צילום של הטרקטורון עם חברתו ורכוש נוסף שנחשף עלו לו מאות אלפי שקלים

מאת: עו"ד נתנאל מויאל
01.10.20
תאריך עדכון: 28.03.24
5 דק'
תמונת הטרקטורון עם בת הזוג החדשה של הבעל חשפה את שקריו

האישה לא האמינה למראה עיניה: צילום של בעלה על הטרקטורון של בני המשפחה יחד עם חברתו החדשה חשף את שקריו. לא זו בלבד שהוא ניהל רומן בעודו נשוי, הוא שיקר גם ביחס לטרקטורון וטען כי נגנב. זאת, במסגרת נסיונו להסתיר רכוש מאשתו בעת הליך הגירושין.

הבעל, שבתחילת ההליך סירב לחתום עם אשתו על הסכם גירושין, לפיו הרכוש יחולק בין הצדדים בצורה מאוזנת, הפסיד עקב החלטתו הנמהרת מאות אלפי שקלים. זאת, לאחר שבמסגרת ההליך המשפטי נחשף מלוא הרכוש הנמצא בבעלותו ואותו ניסה בכל דרך להסתיר.

לאורך שנות נישואיהם נולדו לבני הזוג חמישה ילדים, והם צברו יחד נכסים רבים, בכלל זה כמה נכסי נדל"ן, חסכונות ואף כספים נזילים בהיקף של  מאות אלפי שקלים

טענות על אלימות קשה ובגידה

לבני הזוג, בשנות הארבעים לחייהם, היתה היסטוריה משותפת ארוכה מאוד. הם היו נשואים למעלה משני עשורים והיתה להם גם טראומה משותפת: שניהם נאלצו לעזוב את גוש קטיף במסגרת הליך ההתנתקות בשנת 2005 ועברו להתגורר באחת הערים בדרום הארץ. 

לאורך שנות נישואיהם נולדו לבני הזוג חמישה ילדים, והם צברו יחד נכסים רבים, בכלל זה כמה נכסי נדל"ן, חסכונות ואף כספים נזילים בהיקף של  מאות אלפי שקלים. חיי הנישואים של בני הזוג נקלעו  לקשיים לאחר שהאישה החלה להתלונן על אלימות מצד הבעל. לאחר מספר נסיונות גישור ושלום בית בין הצדדים, שלא עלו יפה, החליטו בני הזוג להיפרד.

האישה טענה כי ההסכם שהציעה מחלק את נכסי בני הזוג בצורה מאוזנת והוגנת, אולם הבעל סירב ואמר שהוא לא מעוניין לתת לאשתו דבר. כל הנסיונות לשכנע אותו שההסכם ייטיב עימו עלו בתוהו

האישה הציעה לבעל הסכם גירושין מאוזן

טרם ניהול ההליך, האישה שיוצגה על ידי עו"ד נתנאל מויאל,  הציעה לבעל להגיע איתה להסכם גירושין מכובד על בסיס הרכוש המשותף שצברו הצדדים ולחלק אותו שווה בשווה ביניהם. האישה טענה כי ההסכם מחלק את נכסי בני הזוג בצורה מאוזנת והוגנת, אולם הבעל סירב ואמר שהוא לא מעוניין לתת לאשתו דבר. כל הנסיונות לדבר לליבו ולשכנע אותו שההסכם ייטיב עימו עלו בתוהו, והקרב בין הצדדים בבית המשפט החל לצבור תאוצה.

בתביעת הגירושין שהגישה האישה לבית הדין הרבני, באמצעות עו"ד נתנאל מויאל, היא טענה לאלימות קשה שנקט כלפיה הבעל לאורך השנים, וכן לבגידה מצידו עם נשים זרות. האישה דרשה, בין היתר, לקבל את פיצוי הכתובה והגישה לבית המשפט לענייני משפחה גם תביעה לקבלת מחצית מהרכוש.

הבעל טען, בין היתר, כי עסקים חקלאיים שהפעיל הפסידו כספים רבים ואינם שווים סכום כסף משמעותי וכי הציוד שבו הוא עשה שימוש באותם עסקים הוא ממילא משומש

הבעל הכחיש כי בגד באשתו

בכתב ההגנה שהגיש הבעל הוא הכחיש כי בגד באשתו וטען כי הכיר את חברתו החדשה לאחר פרידתו ממנה. הוא עשה כל מאמץ להסתיר את מלוא הרכוש שבידיו. כך למשל, טען כי טרקטורון בשווי של כמה עשרות אלפי שקלים, שהיה שייך לבני המשפחה, נגנב ממנו.

עוד ניסה הבעל בכתב ההגנה להפחית ככל האפשר מחשיבותם של העסקים שהפעיל והשווי שלהם. בין היתר טען כי עסקים חקלאיים שהפעיל הפסידו כספים רבים ואינם שווים סכום כסף משמעותי וכי הציוד שבו הוא עשה שימוש באותם עסקים הוא ממילא משומש.

אילו הבעל היה מתרצה בתחילת הדרך ומסכים להסדר הפשרה שהציעה אשתו, הוא יכול היה להימנע מהפסד של יותר מ-400 אלף שקל, ששולמו מעבר לסכומים המקוריים שהוצעו

שקריו של הבעל נחשפו בזה אחרי זה

במסגרת ההליך המשפטי נחשפו שקריו של הבעל בזה אחרי זה. בעקבות חקירה סמויה נחשפה למשל תמונה של הבעל על הטרקטורון "הגנוב" עם בת זוגו החדשה. הצילום הוכיח כי לא זו בלבד שהבעל קיים רומן עם בת הזוג לפני פרידתו מאשתו, אלא שהוא ניסה להסתיר את הטרקטורון, שכלל לא נגנב.

זאת ועוד, הוכח בהליך כי עסקיו החקלאיים של הבעל מתנהלים כשורה, הציוד תקין ושמיש, וכי שווי הפעילות משמעותי ומסתכם במאות אלפי שקלים. בסופו של דבר, קיבלה האישה מהבעל נכסים משמעותיים בהיקף גדול בהרבה מכפי שהציעה בהסדר הגירושין המקורי. אילו הבעל היה מתרצה בתחילת הדרך ומסכים להסדר הפשרה שהציעה אשתו, הוא יכול היה להימנע מהפסד של יותר מ-400 אלף שקל, ששולמו מעבר לסכומים המקוריים שהוצעו. כך יכול היה הבעל גם לחסוך את ניהול ההליך שארך ארבע שנים תמימות.

בהתחשב בהתנהלות הבעל לאורך חיי הנישואין וניסיונותיו להבריח נכסים במסגרת ההליך, הוא נאלץ לשלם לאשתו, בין היתר, פיצוי חלקי מהסכום שבו חויב בכתובה. עקשנותו של הבעל וסירובו לכל ניסיון פשרה שהוצע לו עלו לו ביוקר במסגרת ההליך.

תמונת הטרקטורון עם בת הזוג החדשה של הבעל חשפה את שקריו(1)

לסיכום, לעתים עדיף להסכים על גירושין מבעוד מועד במסגרת הסדר כולל, המוסכם על שני הצדדים, ולסיים את היחסים בצורה טובה ונעימה מאשר לנהל אותו בבתי משפטי. הסדר מאוזן יכול למנוע הפסד מיותר של כספים רבים ולחסוך זמן ופגיעות מיותרות לכל הצדדים.

* הכותב, שייצג את האישה במסגרת ההליך המתואר, מתמחה בתחום המעמד האישי, ובכלל זה בכל הנוגע לגירושין, מזונות, ילדים, הסכמי ממון, גישור, התרת נישואין, צוואות, ירושות ועוד 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה