zap group mishpati logo

כל מה שצריך לדעת על גמלת סיעוד בתקופת הקורונה

כיצד השפיע משבר הקורונה על מקבלי גמלת סיעוד מהמוסד לביטוח לאומי והאם ניתן להמשיך לקבל את הגמלה גם כשעוברים להתגורר בעיר אחרת בזמן סגר? כל התשובות לכל השאלות

מאת: עו"ד רונן אבניאל
02.03.21
תאריך עדכון: 28.03.24
4 דק'
כל מה שצריך לדעת על גמלת סיעוד בתקופת הקורונה

חולה הקורונה הראשון בישראל אובחן לפני יותר משנה ונראה כי אין תחום אחד בחיינו שלא הושפע מהמשבר. בין השאר, המגיפה גרמה לשינויים לא מעטים בענף הביטוח ולא רק בתחום ביטוח הנסיעות. כך לדוגמה, בשנה החולפת מבוטחים רבים שנהגו לקבל גמלת סיעוד באופן קבוע נאלצו להתמודד עם לא מעט שאלות שלא תמיד זכו למענה.

אם גם אתם מקבלים קיצבת סיעוד ונתקלתם במצבים שלא ידעתם כיצד נכון להתנהל בהם ולהתמודד עימם, הגעתם למקום הנכון. בכתבה שלפניכם תמצאו את כל התשובות לכל השאלות החשובות הקשורות לגמלת סיעוד בתקופת הקורונה.

המוסד לביטוח לאומי מאפשר להמיר את שעות הטיפול בקיצבה כספית. בהינתן האישור, יעביר המוסד לביטוח לאומי את הקיצבה ישירות לחשבון הבנק של המבוטח

מה ניתן לעשות אם המבוטח לא מעוניין בכך שהמטפל ישהה עימו בדירה?

מבוטחים רבים שמקבלים גמלת סיעוד נמצאים בקבוצת סיכון לחלות במחלה קשה בשל הידבקות בנגיף ה-COVID19. לאור זאת, אין זה פלא שרבים מהם חוששים להכניס אנשים לדירתם. הכוונה היא לא רק למטפלים כמובן. יש לא מעט מבוטחים שכבר חודשים ארוכים לא התראו עם בני משפחותיהם בשל המגיפה המשתוללת.

המוסד לביטוח לאומי מודע היטב לקושי הזה ולכן מאפשר בהתאם לנסיבות, להמיר את שעות הטיפול בקיצבה כספית. בהינתן האישור, יעביר המוסד לביטוח לאומי את הקיצבה ישירות לחשבון הבנק של המבוטח. יש  להדגיש שנכון לכתיבת שורות אלו, ניתן יהיה להגיש בקשה להמרת שירותי הטיפול בבית בקיצבה כספית רק עד 31 במרץ 2021. כמו כן, מי שכבר הגיש בקשה ומקבל קיצבה כספית במקום שירותי טיפול בבית, ימשיך לקבל את הקיצבה בכסף עד מועד זה, מבלי שיצטרך לעשות דבר.

מבוטחים שמקבלים שירותי טיפול בבית רשאים לדרוש מחברת הסיעוד לקבל מטפלים מחוסנים בלבד

מה הולך לקרות החל מ-1 באפריל 2021?

לפי המוסד לביטוח לאומי, החל מ-1 באפריל, לא תהיה עוד אפשרות להגיש בקשה להמרת שירות הטיפול בבית בקיצבה כספית וכל מבוטח שמקבל קיצבה כספית, במקום שירותי טיפול בבית, יחזור לקבל שירותי טיפול בבית באופן אוטומטי. זאת כיוון שמבצע החיסונים מתקדם לפי התכנית וישנה קדימות במתן חיסונים למטפלים ולאזרחים ותיקים. כמו כן מבוטחים שמקבלים שירותי טיפול בבית רשאים לדרוש מחברת הסיעוד לקבל מטפלים מחוסנים בלבד.

ייתכן מאוד שמדינת ישראל תיאלץ להיכנס לסגר רביעי. במהלך כל אחד מהסגרים שחווינו, מבוטחים רבים שמקבלים שירותי סיעוד בחרו לעבור להתגורר עם בני משפחותיהם

האם יש אפשרות להמשיך לקבל גמלת סיעוד כשעוברים לגור בעיר אחרת?

עד כה חווינו שלושה סגרים ואיש לא יכול להבטיח לנו שבזה יסתיימו הדברים. למעשה, ייתכן מאוד שמדינת ישראל תיאלץ להיכנס לסגר רביעי. במהלך כל אחד מהסגרים שחווינו, מבוטחים רבים שמקבלים שירותי סיעוד בחרו לעבור להתגורר עם בני משפחותיהם.

בהקשר זה נציין כי יש אפשרות להמשיך לקבל את שירותי הסיעוד גם בעיר שאליה עבר המבוטח באופן זמני. לשם כך יש ליצור קשר עם המוסד לביטוח לאומי ועם נותן השירות ולעדכן את כתובת המגורים. כל זה אפשרי גם במקרים שבהם יש צורך להחליף את ספק השירותים.

כל מה שצריך לדעת על גמלת סיעוד בתקופת הקורונה(1)

מעבר לכך, אם המבוטח מקבל שירות בהתנדבות או בתשלום ממחלקת השירותים החברתיים, טוב יעשה אם יעדכן גם את המחלקה על המעבר. באופן כללי מומלץ תמיד לעדכן גם שכן או שניים שניתן לסמוך עליהם, בנוגע למעבר הזמני.

את הבקשה לגמלת סיעוד מומלץ להכין בליווי של עורך דין מקצועי העוסק בליווי מבוטחים בתביעות מול הביטוח הלאומי

כיצד ניתן להגיש בקשה לגמלת סיעוד בזמן הסגר?

תביעות לקבלת גמלת סיעוד ניתן להגיש באופן רגיל לחלוטין גם בזמן הסגר, כשבין השאר ניתן להגיש את התביעה והמסמכים הדרושים באופן מקוון, בפקס ובדואר. את התביעה מומלץ כמובן להכין בליווי של עורך דין מקצועי העוסק בליווי מבוטחים בתביעות מול המוסד לביטוח הלאומי וזאת על מנת לעשות למבוטח חיים קלים, לזרז תהליכים ולמקסם את סיכויי ההצלחה של התביעה.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה