zap group mishpati logo

לקראת יום ירושלים: האם כדאי לרכוש דירה בירושלים?

מחירי הנדל"ן ברחבי ישראל ממשיכים לזנק, וכך גם בירושלים הבירה. לקראת יום ירושלים יצאנו לבדוק את יתרונות הנדל"ן הירושלמי

מאת: סתיו קורן - מערכת זאפ משפטי
23.05.22
תאריך עדכון: 12.12.23
4 דק'
לקראת יום ירושלים: האם כדאי לרכוש דירה בירושלים?

עיקרי הכתבה:

  • כמה עולה דירה בירושלים? אז כמובן שזה מאוד תלוי באזור שבו אתם מתעניינים. לפי נתוני הלמ"ס, מחירה הממוצע של דירה בעיר הקודש עמד על כ-2.2 מיליון שקל, נכון לשנת 2021.
  • יתרונות ברכישת דירה בירושלים - ירושלים נחשבת לעיר אטרקטיבית מאוד במפת הנדל"ן הישראלית, וזאת לאור הייחודיות הרבה שלה, האתרים הקדושים והסנטימנטים שהיא מעוררת באנשים רבים ברחבי העולם. לכן, סביר להניח שנכס בירושלים לא יאבד מערכו אלא יוסיף ויעלה עם השנים.
  • כדאי לרכוש דירה להשקעה בירושלים? אנשים רבים מעדיפים להשקיע בדירה בפריפריה בגלל העלות הנמוכה יחסית. אולם, השקעה בערים מרכזיות עשויה להשתלם הרבה יותר, ממגוון סיבות. אחת מהן היא העובדה שבערים מרכזיות מתקיימת בנייה נרחבת, יזמים מעדיפים להשקיע בפרויקטים באזורי ביקוש, ולכן תוכלו למצוא בקלות רבה יותר דירות חדשות להשקעה.
    ____________________________________________

לירושלים, בירת ישראל יש היסטוריה עשירה וקסומה והיא נחשבת לקדושה עבור שלוש הדתות המונותאיסטיות – יהדות, נצרות ואיסלאם, ובכל שנה פוקדים אותה לכן מספר רב של תיירים מרחבי העולם. לצד קדושה, החיים בירושלים מציעים חיי לילה תוססים, מסעדות מובילות, תרבות והמון נופים עוצרי נשימה. כל אלה מעלים את הערך הנדל"ני של בירת ישראל.

אחת מהשכונות המבוקשות בירושלים היא ניות, שהוקמה בשנות ה-60 של המאה ה-20 וממוקמת סמוך לגבעת רם ולעמק המצלבה

מחירי הדירות בירושלים 

מחירי הדיור בישראל קפצו ב-2022 ב-15%, ומה לגבי ירושלים? ירושלים נחשבת לאחת הערים היקרות בישראל. לפי נתוני הלמ"ס, מחירה הממוצע של דירה בעיר הקודש עמד בשנת 2021 על כ-2.2 מיליון שקל. אחת מהשכונות המבוקשות בירושלים היא ניות, שהוקמה בשנות ה-60 של המאה ה-20 וממוקמת סמוך לגבעת רם ולעמק המצלבה. השכונה מאופיינת באוכלוסיה אקדמאית ועשירה. שכונות יוקרה נוספות הן רחביה, שנחשבת לאמידה מאוד וגובלת בשכונת נחלאות ושערי חסד מצפון. גם טלביה נחשבת לאחת השכונות הפופולריות והיוקרתיות בירושלים. רכישת דירה בשכונות אלו צפויה להיות יקרה מאוד ולהגיע גם עד עשרות מיליוני שקלים.

אם אתם מחפשים אופציות נדל"ניות פחות יקרות, נראה שתוכלו למצוא אותן בשכונות פחות יוקרתיות וביניהן: בית וגן, הגבעה הצרפתית, רמת שרת, רמת אשכול, קריית יובל ועוד.

לירושלים יתרונות פרקטיים כגון תחבורה ציבורית נגישה, כולל רכבת קלה, מוסדות חינוך איכותיים, מוסדות תרבות רבים, חיי לילה תוססים ועוד

יתרונות ברכישת דירה בירושלים

ירושלים נחשבת לעיר אטרקטיבית במפת הנדל"ן הישראלית וזאת לאור הייחודיות הרבה שלה, האתרים הקדושים והסנטימנטים שהיא מעוררת באנשים רבים ברחבי העולם. לכן, סביר להניח שנכס בירושלים לא יאבד מערכו אלא יוסיף ויעלה עם השנים. מעבר לקדושה ולאווירה המיוחדת שהעיר מציעה, תוכלו למצוא בה יתרונות פרקטיים כגון תחבורה ציבורית נגישה, כולל רכבת קלה, מוסדות חינוך איכותיים, מוסדות תרבות רבים, חיי לילה תוססים ועוד.

לפני שאתם בוחרים בדירה להשקעה, חשבו את התשואה על הנכס לפי הנוסחה הבאה: חלקו את גובה השכירות השנתית במחיר הנכס

דירה להשקעה בירושלים

אנשים רבים מעדיפים להשקיע בדירה בפריפריה, בגלל העלות הנמוכה יחסית. אך ההשקעה בערים מרכזיות עשויה להשתלם הרבה יותר, וממגוון סיבות. ראשית, בערים מרכזיות לרוב מתקיימת בנייה נרחבת. קבלנים ויזמים מעדיפים להשקיע בפרויקטים באזורי ביקוש וכך תוכלו למצוא בקלות יותר דירות חדשות להשקעה. בנוסף, השקעה בדירה בפריפריה עלולה להסתכם בכישלון כי מחד היא אמנם זולה יחסית, אך מצד שני לא בטוח שתצליחו למצוא שוכרים לדירה שקניתם. בעיר כמו ירושלים קיימת סבירות נמוכה מאוד שלא תצליחו למצוא שוכרים.

כמו כן, אם אתם מחליטים לקנות דירה בירושלים, עדיף להשקיע באזור שבו יש גישה לתחבורה ציבורית, למוסדות אקדמיים ולאזורי מסחר. כך תצליחו להשכיר את הדירה בקלות יתרה. חשוב ביותר לערוך בדיקת תשואה שתוכלו לקבל על הנכס. לפני שאתם בוחרים בדירה להשקעה, חשבו את התשואה על הנכס לפי הנוסחה הבאה: חלקו את גובה השכירות השנתית במחיר הנכס.

בשורה התחתונה: ירושלים היא אחת הערים האטרקטיביות ביותר בישראל מבחינה נדל"נית ונחשבת לאזור ביקוש חם. בין אם אתם מתכננים לרכוש דירה למגורים בבירת ישראל ובין אם אתם מתכננים לרכוש דירה להשקעה, נראה שמדובר בהשקעה כדאית ומצוינת. 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה