zap group mishpati logo

קיצור תורים בנתב״ג: כל הדרכים לקצר המתנה בשדה התעופה

איך לקצר תור בנתב״ג? כך תימנעו מתורי הענק בנתב״ג ותקצרו את זמן ההמתנה בשדה התעופה לפני הטיסה שלכם בקיץ הקרוב

מאת: רני זהר
24.06.22
תאריך עדכון: 26.06.22
6 דק'
קיצור תורים בנתב״ג: כל הדרכים לקצר המתנה בשדה התעופה

עיקרי הכתבה:

  • הסרת הגבלות הקורונה ושנתיים ללא חופשה עשו את שלהן, והישראלים נוהרים אל חופשות הקיץ אך בדרך נאלצים להתמודד עם התורים הארוכים בנתב״ג.
  • העומסים בנתב״ג נובעים ממחסור חמור בכוח אדם בענף התיירות ומקצב לא מספק של גיוס והכשרת עובדים חדשים. הצפי להשלמת הגיוסים: פסח 2023.
  • על מנת לקצר את זמן ההמתנה מומלץ לעשות צ׳ק-אין אונליין בבית ולהצטייד מראש בכרטיס הטיסה, לנסוע עם כבודת יד בלבד או להיעזר בשירותי טרום טיסה בחינם או שירותי VIP בתשלום.
    _______________________________________________________________                                  

למעלה מארבעה מיליון איש נוסעים - יוצאים ונכנסים - צפויים לעבור בנתב"ג בחודשי יולי-אוגוסט הקרובים

תורי הענק בנתב״ג רק יחמירו במהלך יולי-אוגוסט

כאוס, תורי ענק שלא נגמרים ועומסים - זו השגרה החדשה שבה נתקלים כל מי שמגיעים לנתב״ג בדרך לחופשה המיוחלת בחו״ל הקיץ. בחודשים האחרונים נרשמו עומסים כבדים בטרמינל 3 ועקב כך החליטה רשות שדות התעופה להעביר חלק מהטיסות הבינלאומיות לטרמינל 1, שבדרך כלל מקבל רק טיסות לואו-קוסט.

התורים המשתרכים רק מתארכים עקב מספר גורמים, ביניהם העובדה שישראלים רבים מנצלים את ביטול הגבלות הקורונה וטסים לחו״ל, בשילוב משבר ענף התיירות ומחסור כללי באנשי צוות בנתב״ג, ובפרט בבודקים בטחוניים ואנשי תפעול: מכונאים, אנשי אחזקה ודיילי אוויר, מקצועות שבזמן הקורונה יצאו לחל"ת, התפטרו או פוטרו ומצאו מקצועות אחרים. גם הפתרון היחיד באופק - גיוס עובדים חדשים - אינו מבשר על הקלה בעומס. עקב תהליכי גיוס והכשרה ארוכים למדי, כמו גם היענות נמוכה לגיוסים, מתקשים בנתב״ג לגייס אנשי צוות בקצב הדרוש על מנת לעמוד בעומס הטסים.

מנכ"ל נתב״ג, שמואל זכאי, דיווח כי בשדה התעופה נדרשים כ-1,000 עובדים על מנת לספק שירות תקין וראוי לנוסעים, אך השלמת כוח האדם תסתיים רק לקראת פסח 2023, כך שהתורים הארוכים ימשיכו לאורך הקיץ.

על פי רשות שדות התעופה, הצפי לחודש יוני הוא 1.76 מיליון נוסעים, יוצאים ונכנסים לנמל התעופה, לחודש יולי - 2 מיליון ולחודש אוגוסט - 2.3 מיליון נוסעים. המספרים אינם חריגים ביחס לחודשי הקיץ שלפני המגיפה. כך למשל באוגוסט 2019, מספר הטסים היה כ-2.2 מיליון ישראלים, אך השנה, עם המחסור בכוח אדם, מתקשה ענף התיירות לעמוד בקצב הנוכחי של עלייה במספר הטסים לעומת חודשי הקיץ תחת המגיפה.

שירות טרום טיסה מאפשר לנציג של המשפחה להגיע לטרמינל 1 יום לפני הטיסה ולהפקיד את הדרכונים של כל בני המשפחה מהדרגה הראשונה, לשלוח את המזוודות ולעשות צ׳ק אין מוקדם

קיצור תור בנתב״ג – צ׳ק-אין אונליין

מרבית חברות התעופה ברחבי העולם מספקות שירות צ׳ק-אין מוקדם דרך האינטרנט, עם אפשרות לבחירת המושב בתשלום והוספת מזוודה. ניתן להדפיס את הכרטיס או לשמור אותו במכשיר הטלפון ובכך לקצר משמעותית את התור.

שירות טרום טיסה בחינם

חברת אל על מספקת שירות טרום טיסה ומאפשרת לנציג של המשפחה להגיע לטרמינל 1 יום לפני הטיסה ולהפקיד את הדרכונים של כל בני המשפחה מהדרגה הראשונה, לשלוח את המזוודות ולעשות צ׳ק-אין מוקדם, כך שביום הטיסה יהיה אפשר להגיע ישירות לטרמינל 3 עם כרטיסי הטיסה, להגיע ישר לבידוק המהיר באזור W ולדלג על התורים. השירות ניתן בחינם וניתן לטסים לצפון אמריקה, מזרח אסיה, דרום אפריקה, לונדון ופריז.

נציג צ׳ק-אין משפחתי

לאחר שתעברו את הבידוק הבטחוני הראשוני, ביחרו נציג אחד למשפחה מדרגה ראשונה שיעמוד בתור לצ׳ק-אין בשבילכם, יעשה את הבורדינג והפקדת המזוודות, בזמן שאתם נחים באחת מפינות הישיבה או בבתי הקפה בנמל התעופה.

שירות VIP לשישה נוסעים יעלה החל מ-690 שקל. שירותים יקרים יותר, החל מ-1,500 שקל לאדם, יאפשרו לכם לשבת בטרקלין בזמן שהדייל יבצע עבורכם את כל התהליך

מוכנים לשלם? שירות VIP בנתב״ג

מי שמוכנים לשלם כדי לא לעמוד בתורים יכולים להזמין את אחד משירותי VIP בנתב״ג: חברות המציעות דייל אישי שיפגוש אתכם בכניסה לשדה התעופה, יסייע עם כבודת היד, ילווה אתכם בבידוק הבטחוני, בבידוק תיקי היד, כולל בידוק דרכונים במסלול מהיר, תהליכי אבטחה מזורזים ותהליך צ׳ק-אין באולם ה-VIP. שירות כזה לשישה נוסעים יעלה החל מ-690 שקל. שירותים יקרים יותר, החל מ-1,500 שקל לאדם, יאפשרו לכם לשבת בטרקלין בזמן שהדייל יבצע עבורכם את כל תהליך הבידוק והצ׳ק אין.

עם זאת יש לציין כי שירותי ה-VIP מתמודדים גם הם מול ביקוש רב מצד הנוסעים שמעוניינים לוותר על חוויית התורים, ומרביתם אינם מקבלים פניות חדשות לחודשי יולי-אוגוסט, ולכן כדאי להזדרז ולהזמין מראש את השירות ליום הטיסה שלכם.

ותרו על המזוודה

אם אתם טסים למספר ימים, מומלץ לוותר כליל על המזוודה ולהתנייד עם כבודת יד בלבד, שתעלה איתכם למטוס: טרולי או תיק גב בגודל של עד 50 ליטר. תוכלו להגיע לעמדת הבידוק W, עמדה מהירה שמיועדת לטסים עם כבודת יד בלבד, ולהימנע מהתורים הארוכים להפקדת הכבודה ואף מעוגמת הנפש של מזוודה שאבדה או נתקעה בישראל.

על פי רשות שדות התעופה, הימים העמוסים ביותר בשבוע בנתב״ג הם ראשון וחמישי

לטוס בימים ובשעות אסטרטגיים

בין אם כבר הזמנתם טיסה או שעוד לא ויש לכם את האופציה להתגמש במועד הטיסה, כדאי לבחור מראש ימים ובשעות אסטרטגיים. על פי רשות שדות התעופה, הימים העמוסים ביותר בנתב״ג הם ראשון וחמישי. השעות העמוסות ביותר הן 5:00 עד 9:00 בבוקר, 13:00 עד 17:00 אחה"צ, ובלילה בין 23:00 ל-1:00.

כדאי לחשב מראש את מועד הטיסה לפי זמני העומס ולתכנן כך שתגיעו לשדה התעופה בשעות 2:00–4:00 לפנות בוקר, בין  10:00 ל-12:00 או בין 18:00 ל–22:00. מועדי הטיסות הרצויים, בחישוב הגעה לשדה התעופה שלוש עד ארבע שעות קודם, הם בימי שני-רביעי ושישי-שבת בין 5:00 ל–8:00 בבוקר בין 13:00 ל–16:00, או בין 23:00 ל–2:00 בלילה.

האפליקציה של נתב״ג

לבסוף, האפליקציה החינמית של שדה התעופה מאפשרת להתעדכן בכל המידע עוד לפני שמגיעים לנמל: לוח טיסות מעודכן עם כל העיכובים והשינויים בטיסות, מידע אודות מסלול ההגעה לנתב״ג ועל הטרמינל והשער של הטיסה שלכם לחופשת הקיץ שאתם כל כך מחכים לה. סעו לשלום!

צילומים: שאטטרסטוק

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה