zap group mishpati logo

הבעל דורש לפתוח את התיק נגד אשתו וטוען: "עברתי מסכת התעללות"

גבר שעלה עם אשתו לישראל טוען כי למרות עדויות קשות על אלימות והתעללות של אשתו בו לאורך שנים, הרשויות סגרו את התיק נגדה

05.07.22
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
הבעל דורש לפתוח את התיק נגד אשתו וטוען: "עברתי מסכת התעללות"

"נפלתי קורבן להתעללות קשה ואלימות מצידה של אשתי, אבל למרות שהגשתי תלונה בעניין ואספתי עדויות רבות, תיק החקירה נגדה נסגר". כך טוען גבר בשנות השלושים לחייו בערר שהגיש כנגד החלטת המשטרה לסגור את תיק החקירה שהתנהל כנגד אשתו.

במסגרת הערר, שהוגש באמצעות עו"ד נורית מעטוק המתמחה בדין הפלילי ומייצגת את האיש, הוא טוען כי למרות שאשתו היא בעלת עבר עשיר של עבירות אלימות ואף ישבה בכלא בחו"ל לאחר שהורשעה בעבירות אלימות גם כנגדו, הרשויות בארץ לא פועלות כדי למצות איתה את הדין.

הערר שהוגש באמצעות עו"ד מעטוק מפרט עדויות שלטענתו מוכיחות לכאורה ביצוע של עבירות קשות מצד אשתו, ובהן אלימות כלפיו וכלפי ילדיו, איומים, התחזות והגשת תלונות שווא מצידה. במקביל התלונן האיש למח"ש על כך שהמשטרה לא חקרה תלונה קודמת שהגיש. התלונה למח"ש נסגרה מ"חוסר ראיות", אך הועברה לטיפול משמעתי כנגד השוטרים.

הבעל סיפר לחברו כי הוא בדיכאון וכי חשב על התאבדות ועל בריחה מהארץ בגלל ההתעללות שעבר מצד אשתו

היסטוריה של עבירות אלימות בחו"ל

בני הזוג, בשנות השלושים לחייהם, עלו לישראל לפני מספר שנים וכאן נולדו להם ילדיהם. לטענת הבעל, ההתעללות מצד אשתו החלה עוד בחו"ל, לאחר שהיכתה אותו ורישום פלילי מחו"ל שאומת על ידי משרד הפנים מעיד על כך שהיא אף נשלחה למאסר בגין עבירות אלימות אלו. בנוסף, היכתה האישה לטענתו בן זוג קודם שלה, בנוסף לאלימות כנגדו.

למעשה טוען הבעל כי אשתו היא עבריינית נמלטת בחו"ל והגיעה לארץ למרות שהיא מבוקשת על ידי המשטרה בארץ מוצאם, עניין שאף הוא לא נחקר, לטענתו, על ידי המשטרה.

על פי הערר שהגיש הבעל, הפרשה התפוצצה בעקבות ביקור אקראי של אחד מחבריהם של בני הזוג בביתם. החבר העיד במשטרה כי ישב עם השניים בבית, "ואז בשלב כלשהו דיברתי איתה והוא רצה להגיד לה משהו... זה היה כאילו באמצע משפט... אז הם התחילו לריב, צעקו ממש חזק, ואז במהלך הריב ביניהם ראיתי שהיא נתנה לו סטירה".

על רקע האירוע, אזר האב אומץ והגיש תלונה נגד האישה במשטרה. החבר העיד במקביל כי האב סיפר לו כי הוא בדיכאון וכי אף חשב על התאבדות ועל בריחה מהארץ בגלל ההתעללות שעבר מצד אשתו.

בשלב זה, העיד החבר במשטרה, הוא שלח לבעל הודעה שלפיה "המשטרה תסייע לו במידת הצורך". ואולם, האישה שהטלפון הנייד של בעלה היה מצוי בידיה באותה עת, קראה את ההודעה והחלה לשלוח לחבר הודעות שלפיהן בעלה אנס אותה, היכה אותה ועוד.

לאחר שהחבר ראה את ההודעות, הוא התקשר למשטרת ישראל והתברר כי בפני חוקרי המשטרה עמדו תלונות הדדיות של הצדדים. גם הבעל וגם האישה הכחישו את הטענות, אך לאחר חקירה נסגר התיק כנגד הבעל בעילה של "חוסר ראיות" ותלונתו לא נחקרה בהתאם.

הבעל סיפר כי במקום לגבות את התלונה ממנו, הכניסו אותו השוטרים לחדר צדדי וניסו לגייס אותו כמודיע על עבירות סמים

השוטרים זלזלו בבעל המוכה

על פי הערר שהגיש הבעל, תיק החקירה נגד אשתו נסגר, למרות שהיא עצמה הודתה בחקירתה במשטרה בכך שהיתה אלימה כלפיו, ולמרות סתירות רבות שעלו לכאורה מהעדויות שמסרה. בנוסף, האישה הכחישה כל אלימות מצידה וזאת על אף שכבר הורשעה במדינה אחרת, דבר אשר הצביע על כך שהיא אינה דוברת אמת.

אולם, במקום לחקור את הנושא לעומק, חוקרי המשטרה זלזלו בבעל וכך באחד מסרטוני החקירה נשמע החוקר אומר: "יכול להיות שהיא גם מרביצה לו. שזה זוג אתה יודע, אחד מרביץ לשני, אבל ברור שמי שצריך לעצור זה את הגבר, מן הסתם".

לדברי הבעל, למרות הטענות הקשות שהפנה כלפי אשתו והעדויות הרבות שקיימות למעשיה, בסופו של דבר הוא מצא עצמו נפגע מהתנהלות המשטרה שחקרה אותו על "גידול עציץ קנאביס" יחד עם אשתו, אך לבסוף הגישה כתב אישום בנושא נגדו בלבד, באופן מגמתי ולא שוויוני. לטענת הבעל, כאשר שוחרר למעצר בית, הוא הגיע לתחנת המשטרה כדי להתלונן באופן מסודר כנגד אשתו על עבירות האלימות שביצעה. ואולם, לדבריו במקום לגבות את התלונה, הכניסו אותו לחדר צדדי וניסו לגייס אותו כמודיע על עבירות סמים.

האב טוען כי האם הודתה בכך שצפתה בסרטי פורנו מול הילדים ונעשה גם שימוש בסמים קשים, מה שמעיד על הזנחה קשה של הילדים

עדויות להתנהגות חריגה של האם גם מול הילדים

במסגרת הערר, טוען הבעל יש בידיו ראיות רבות כנגד האישה, ובכלל זה העדות של חברו שצפה בה סוטרת לו, הודעות המעידות על התעללות נפשית מצידה ומסמכים המעידים על האלימות כלפיו ועל כך שהיא הגישה נגדו תלונת שווא.

לדבריו, יש בידיו אף עדויות להתנהגות חריגה של האם גם מול הילדים, ובכלל זה היא הודאה על כך שצפתה בסרטי פורנו מול הילדים ושימוש בסמים קשים, מה שמעיד על הזנחה קשה של הילדים.

הבעל דורש לפתוח את התיק נגד אשתו וטוען: "עברתי מסכת התעללות"(1)

האב תוהה בערר כיצד התלונה שהגיש נגד האם נסגרה מחוסר ראיות ומדגיש כי לאור המידע שסיפק ברור כי ישנן "מספיק ראיות כדי להגיש כתב אישום כנגדה בכל אחת מהעבירות עליהן התלונן". לדבריו, אם הוא עצמו היה מודה בעבירות דומות, הוא היה נעצר מיד.

לדבריו, הוא עבר מסכת של "התעללות נפשית, פיזית וכלכלית", ואין כל הסבר מניח את הדעת מדוע נסגר התיק נגד אשתו. לאור כל זאת, דורש הבעל באמצעות עו"ד מעטוק כי המשטרה תפתח מחדש את תיק החקירה נגד אשתו ותגיש נגדה כתב אישום.

עומדים לדין פלילי? זקוקים לליווי בהליך כנאשמים או כקורבנות מול המשטרה? פנו לעו"ד נורית מעטוק לייעוץ ראשוני 

עו"ד נורית מעטוק

עו"ד נורית מעטוק

אל תוותר על זכותך להתייעצות עם עורכת דין. נורית מעטוק, בעלת תואר שני במשפטים ויוצאת הפרקליטות הפלילית כאן עבורך

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
עו"ד נורית מעטוק

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה