zap group mishpati logo

מתגרש? כדאי שתצטייד בחוקר פרטי

לחוקר פרטי יש משמעות רבה בהליך גירושין של אדם. הוא מסייע למתגרש לקבל מידע וראיות עדכניים, אשר יכולים להטות את הכף לטובתו. ההמלצה: לא להתפשר ולא לחסוך בתחום זה - לשכור חוקר פרטי ויפה שעה אחת קודם

מאת: אלירן חפץ, חוקר פרטי
02.10.14
תאריך עדכון: 20.10.14
6 דק'
מתגרש? כדאי שתצטייד בחוקר פרטי

הליך גירושין עשוי להיות הליך כואב וארוך שישפיע על העתיד – העתיד הכלכלי שלך, מערכת היחסים שלך עם הילדים, זהותך, כבודך ומצבך הרגשי-נפשי. כשהליך גירושין הופך למלחמה מכוערת, כדי לנצח יש להצטייד בנשקים מתוחכמים. נשקים שכאלה כוללים עורך דין לגירושין מקצועי וממולח וגם חוקר פרטי מיומן. הצורך בעורך דין ברור ומוכר לכולם, אך מדוע נדרש חוקר פרטי? מה הקשר בין חוקר פרטי לניצחון שלך במערכה על הבית, הרכוש וזמן איכות עם הילדים? מדוע כשמתגרשים חייבים להצטייד בחוקר פרטי ועל אילו כללי עשה ואל תעשה חשוב לשמור בזמן המעקב אחרי הצד שכנגד?

מדוע מומלץ לאדם המצוי בהליך גירושין להצטייד בחוקר פרטי? 

ראשית, ניתן לומר שחובה לשכור חוקר פרטי. לאנשים המצויים בסכסוך גירושין, בוודאי אם הוא הופך למלחמה, במסגרתה כל צד מנסה לנצח להשיג כמה שיותר על חשבון הצד השני, הצטיידות בחוקר פרטי היא בגדר חובה שאין לוותר עליה. שנית, חוקר פרטי מיומן שמתחקה אחרי מידע חשוב וראיות יכול להשפיע על המערכה כולה. חוקר פרטי שפועל נכון משיג מידע חשוב במהלך מאבק הגירושין ולמידע זה חשיבות עצומה במישורים רבים. 

מידע איכותי שמושג כדין על ידי חוקר פרטי משפיע במישורים הבאים:

1. מידע שכזה חושף בפני האדם את האמת ומראה לו את התמונה כולה, מבהיר לו כיצד בן הזוג שלו נוהג ועוזר לו להבין את המציאות כפי שהיא בדיוק.

2. המידע שמביא החוקר הפרטי משפיע על אופן ההתנהלות של הלקוח שלו ושל עורך הדין ומסייע להם לגבש טקטיקה ודרך התנהלות שתוביל לתוצאה האופטימלית עבורם.

3. מידע רב ערך שמביא החוקר הפרטי יכול למנוע פגיעה בלקוח, למשל, כאשר הצד שכנגד מסתיר נכסים שאילולא חשיפתם היה מפסיד הלקוח כסף רב.

4. חוקר פרטי אוסף ראיות שניתן להציג בבית משפט כדי להטות את בית המשפט לפעול להגנה על האינטרסים של הלקוח ולנצח בקרבות רבים. למשל, כאשר מובאות ראיות על בגידה, ראיות על העלמת נכסים, ראיות על אלימות כלפי בן/ הזוג ו/או הילדים, ראיות על הזנחה – כל אלה הם בבחינת אוצר בעל ערך שאין לשערו במלחמת גירושים; ומי שמשיג יותר אוצרות כאלה הוא זה שינצח וישיג יותר. 

אילו ראיות משיג החוקר הפרטי עבור צד לסכסוך גירושין?

1. ראיות בגין מצב כלכלי – מה באמת יש ומה אין; והאם הצד שכנגד מסתיר או מבריח נכסים, רכוש, חברות וכו'.

2. ראיות בדבר התנהלות במערכת הזוגית – בגידה, התעמרות וניצול, אלימות.

3. התנהלות עם הילדים - דאגה, טיפול, הזנחה, אלימות.

באילו אמצעים החוקר הפרטי עושה זאת?
בפני החוקר הפרטי יש בחירה כמעט אין סופית בין אפשרויות ודרכי פעולה מגוונות. ישנם אמצעי מעקב רבים ומגוונים שניתן לעשות בהם שימוש. החוקר הפרטי שם לנגד עיניו מספר מטרות בעת איסוף המידע: האחת, פעילות במסגרת החוק- החוקר הפרטי חייב לעשות רק מה שמותר על פי חוק. ישנה רשימה ארוכה ביותר של פעולות שאסור לעשות. שימוש בפעולות חוקיות משיג מספיק מידע ואין צורך לפרוץ את גבולות החוק כדי להשיג מידע רב ערך. שנית, יש להשיג את המידע בצורת ראיות- חובה שהמידע יהיה מתועד באופן שניתן להציגו בבית משפט- צילומים, מסמכים וראיות מוחשיות. שלישית, מידע אקטואלי- חוקר פרטי טוב יודע מה ואיפה לחפש ומבין לאיזה מידע יש חשיבות ואיזה מידע איננו רלוונטי או בעל חשיבות, והוא מתמקד בהעלאת "דגים גדולים ברשת".

מהם כללי עשה למתגרש/ת בהקשר של חוקר פרטי?

• הצטייד בחוקר פרטי – זוהי חובה שאין לזלזל בחשיבותה. ידע זה כוח ובעת סכסוך גירושין הכוח של הידע הוא כפול ומכופל. הכרעות במאבק גירושין משפיעות על כל כך הרבה מישורים בחיים לאורך זמן כה רב, ואסור לוותר על כלי כזה חשוב שיכול להעניק לך יתרונות רבי ערך.

• פנה לחוקר פרטי בהקדם ואל תתמהמה: כלל אצבע חשוב נוסף המוכר לכולנו מחיי השגרה הוא שכל הקודם זוכה. בהקשר של חוקר פרטי בסכסוך גירושין כלל זה נכון שבעתיים: צא מנקודת הנחה שבת הזוג שלך כבר הצטיידה בחוקר פרטי, ואם היא תאסוף ראשונה ראיות ותצטייד לפניך בראיות "זהב"- אתה מפסיד. לכן השתדל לפעול בהקדם.

• בחר חוקר פרטי בקפידה: ישנם הרבה חוקרים פרטיים שרוצים רק כסף ומסכנים את הלקוח שלהם. בעת בחירת איש המקצוע, עליכם להתרשם מאמינותו, לסמוך על האינסטינקטים שלכם ולהתחבר רק לאדם מרשים, בעל ניסיון רב אשר פועל במשרד גדול ומוכר. התקשרות עם משרד חקירות לרוב היא התקשרות ארוכת טווח וחשוב שתהיה כימיה עם נותן השרות, כך שתוכל לסמוך עליו ולתת בו אמון, זה הכרחי להצלחת התהליך.

• וודא כי החוקר הפרטי מתמחה בפעילות בתחום המשפחה. חוקרים פרטיים אוספים מידע ומתמקצעים בתחומים רבים, כגון: פלילי, מסחרי ועוד. משום שאתה בסכסוך גירושין, תמצא מענה מתאים רק אצל חוקר פרטי בעל וותק וניסיון בתחום של סכסוכי משפחה. 

• וודא, כי החוקר הפרטי פועל במסגרת החוק ולא עושה פעולות אסורות.

ומהם כללי האל תעשה?

• לא לחסוך: אם ידע זה כוח אז כסף זה ידע. החוקרים הפרטיים ברובם לא מנסים לחלוב אתכם, לרושש אתכם או להוציא מכם כמה שיותר כסף. התחקות אחר מידע איכותי ותיעודו כרוכים בתהליכים שעולים כסף וחוקר פרטי שיקבל מספיק כסף יוכל לעשות עבודה יותר טובה. כסף לא משקר, ואם תשלם תהיה לבעל המקצוע אפשרות רחבה יותר לתת פתרונות ולהשקיע יותר בתיק, מה שישתלם לך בסופו של תהליך. אם תחסוך בשלב זה תפסיד הרבה יותר בהכרעה הסופית. חשוב להסתכל על שכר הטרחה של החוקר הפרטי כעל השקעה לטווח ארוך שתחסוך הרבה מאד הפסד בעתיד.

• אל תתפתה לאסוף ראיות בעצמך: אין לך ידע, כלים, מיומנויות ואמצעים להתחקות אחר האמת. רוב הסיכויים שתעבור על החוק ותיענש או לכל הפחות תיחשף על ידי הצד שכנגד שיתחכם ויזהר כפליים וכך תאבד את ההזדמנות שלך לאסוף מידע חיוני וראיות.

• אל תתפתה לעבור על החוק ואל תאשר לחוקר הפרטי שלך לעשות זאת.

 

* א. חפץ חקירות - חוקר פרטי, בעל רישיון לניהול משרד חקירות מטעם משרד המשפטים. עוסק בתחומי המודיעין, חקירות ומעקבים במגזר האזרחי.

** השתתפה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה