zap group mishpati logo

חתם על העסקה מרצונו? התביעה נגד פלאפון תידחה

ביהמ"ש דחה תביעה שהגיש לקוח של פלאפון נגדה. נקבע, כי משחתם על ההסכם, הוא אינו יכול לטעון אחר-כך שהעסקה לא כדאית.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
28.02.10
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
חתם על העסקה מרצונו? התביעה נגד פלאפון תידחה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דחה לאחרונה תביעה שהגיש לקוח חברת פלאפון נגד החברה.

עליאן בסאם הוא לקוח של חב' פלאפון מזה מספר שנים. במהלך חודשים אוקטובר ונובמבר 2008, התקשר בסאם עם פלאפון בעסקאות שכללו שדרוג של שלושה מכשירי טלפון סלולרי.

לטענת בסאם, בזמן התקשרותו נאמר לו שהוא מקבל את שלושת המכשירים חינם אין כסף, כי החיוב שלו בשל השימוש במכשירי הטלפון יופחת, וכי לא הובהר לו שבעת התקשרות זו מתחילה תקופה אשר נמשכת 36 חודשים, שרק בסופה יוכל להתנתק מבלי לשאת בעלות המכשיר.
בסאם טען, כי הוא הבין שעל אף שהמכשיר הישן מוחלף במכשיר חדש, אותה התקשרות שבה התקשר בשל המכשיר הישן, נמשכת.

השופטת תמר בר-אשר צבן קבעה, כי היא שמעה את התובע ואת סוכנת המכירות של פלאפון, אשר בצעה את עסקת ההתקשרות, ועל אף שלא הובהר לתובע בצורה מספיר ברורה  שמדובר בעסקה של "חיוב-זיכוי", ועל אף שעולה החשש כי פלאפון עושה שימוש בשיטות שיווק אגרסיביות שעלולות להפיל רוכשים תמימים, יש לדחות את התביעה.

אדם שחותם על הסכם חייב לבדוק היטב את תנאיו
השופטת קבעה, כי התובע חתם על ההסכם מרצונו ובהסכם נכתבו תנאי העסקה.
כמו כן לפני החתימה, הודגשו לתובע כל תנאיה של העסקה לרבות מספר התשלומים והעובדה שמדובר בשדרוג המכשיר ושמתחילה תקופה חדשה של הסכם שנמשכת 36 חודשים, וכי אין זו המשכה של ההתקשרות בשל מכשיר הטלפון הישן שהיה לו. על פי הסכם זה, בתקופת ההתקשרות החדשה משלם התובע את עלות המכשיר ב-36 תשלומים ומנגד מקבל הוא זיכוי חודשי בזמן אוויר בשל עלות המכשיר, וזאת בכפוף לכך שנעשה שימוש מנימאלי במכשיר.

השופטת הוסיפה, כי אומנם התובע לא בקיא בעברית, ועל אף שהוא מדבר בצורה רהוטה הקריאה קשה לו, אבל היא שוכנעה שעיקרי ההתקשרות הוסברו לו בצורה ברורה.

"כבר נקבע לא אחת כי אדם בר דעת החותם על הסכם חייב לבדוק היטב את תנאיו, ומשחתם ונתן את הסכמתו, אין לו אלא להלין על עצמו אם מצא שטעה בכדאיות העיסקה שהסכים לה", כתבה השופטת.
השופטת החליטה שלא לחייב את התובע בהוצאות פלאפון.

(ת"ק 2479/09 עליאן בסאם נ' חברת פלאפון).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה