zap group mishpati logo

חושבים לחדור למחשב של אחר? הזהרו מעבירות מחשב

כל חייך כמעט נמצאים כיום על המחשב. האם המחשב שלך מוגן? האם מישהו יכול לחדור אליו ולראות כל הפרטים האישיים והסודיים הללו?

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
חושבים לחדור למחשב של אחר? הזהרו מעבירות מחשב

כל חייך כמעט נמצאים כיום על המחשב. רשימת כתובות של חברים ועמיתים לעבודה, פרטים אישיים אודות ילדיך ומשפחתך. כמו-כן אתה גולש באתרים רבים ומגוונים, אתה מבצע רכישות שונות דרך המחשב, ולשם כך מקליד את מספר כרטיס האשראי ואת מספר תעודת הזהות שלך- הכל, כמעט הכל נעשה כיום דרך המחשב. רגע, האם המחשב שלך מוגן? האם מישהו יכול לחדור אליו ולראות כל הפרטים האישיים והסודיים הללו? האם

מישהו יכול להחדיר "וירוס" לתוך המחשב שלך ולגרום למידע החשוב ללכת לאיבוד?
בימינו, כאשר כמעט לכל אדם יש מחשב שמשרת אותו לצרכי עבודה ופנאי, הנושא של עבירות מחשב תופס מקום של כבוד בדיון הציבורי.

למציאת עורך דין בתחום עבירות מחשב ואינטרנט באינדקס משפטי


בשנת 1995 נחקק חוק המחשבים, אשר מסדיר סוגיות שונות באשר לעבירות שהחלו להיות נפוצות עם פריצת המחשב, האינטרנט והתקדמות הטכנולוגיה בשני העשורים האחרונים.

מהן עבירות מחשב?

• שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב- אדם המשבש את פעולתו התקינה של מחשב או מפריע לשימוש בו, או אדם שמוחק חומר מחשב, גורם לשינוי בו, משבש או מפריע לשימוש בו, צפוי לעונש מאסר של 3 שנים.

• מידע כוזב או פלט כוזב- אדם אשר: (1) מעביר לאחר או מאחסן במחשב מידע כוזב או עושה פעולה לגבי מידע כדי שתוצאתה תהיה מידע כוזב או פלט כוזב; או (2) כותב תוכנה, מעביר תוכנה לאחר או מאחסן תוכנה במחשב, כדי שתוצאת השימוש בה תהיה מידע כוזב או פלט כוזב, או מפעיל מחשב תוך כדי שימוש בתוכנה כאמור, צפוי לעונש מאסר של 5 שנים.

• חדירה לחומר מחשב שלא כדין- אדם שחודר שלא כדין לחומר מחשב הנמצא במחשב, צפוי לעונש מאסר של שלוש שנים.

• נגיף מחשב- אדם שעורך תוכנה כך שהוא מתכנת אותה לגרום נזק או שיבוש למחשב או לחומר מחשב צפוי לעונש מאסר שלוש שנים. אדם שמעביר לאחר או מחדיר למחשב של אחר תוכנה שתוכנתה לגרום נזק או שיבוש כאמור, צפוי לעונש מאסר של 5 שנים.

ענישה

נאשמים המורשעים בביצוע עבירות מחשב אינם נהנים מהקלות מיוחדות. אמנם בדרך כלל מדובר באנשים "נורמטיביים" (כדוגמת "האנלייזר" ואחרים), שלא כמו עברייני סמים ורכוש "כבדים" המוכרים היטב לרשויות, אך ביהמ"ש מתייחס בחומרה רבה לביצוע עבירות כאלו, שהפכו לנפוצות במקומותינו עם התקדמות הטכנולוגיה והשימוש ההולך וגובר במחשב.

עצה: אם יש לכם את הידע הטכנולוגי, ואתם שוקלים, אפילו לרגע, כמעשה קונדס, לחדור למחשב של מישהו שאתם מכירים, ולגלות מידע מעניין אודותיו, כדאי לכם לחשוב פעמיים, לעצור את עצמכם בכח, שכן אם לא תפעלו כך, הדרך אל ביהמ"ש, ובהמשך אל הכלא, עלולה להיות קצרה מתמיד.

עוד בנושא:

עבירות מחשב - ראיון עם מומחה בתחום, עו"ד עמי נחמני

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים