zap group mishpati logo

ניתוח פלסטי - מעקב, החלמה ורשלנות רפואית/ 5 נקודות למחשבה

הרופאים נוטים להציג את הניתוחים פלסטיים והקוסמטיים שהם מבצעים כהליך רפואי פשוט יחסית, אך התוצאה עלולה להיות שונה

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 23.12.15
3 דק'

מי מאיתנו לא רוצה להיראות יפה יותר וצעיר יותר? כיום קיימים כמעט אינספור ניתוחים פלסטיים שיכולים לעזור לנו להגשים את החלום. לעיתים, הרופאים נוטים להציג את הניתוחים פלסטיים והקוסמטיים שהם מבצעים כהליך רפואי פשוט יחסית, אך התוצאה עלולה להיות שונה, ומידי שנה מוגשות תביעות רבות בשל רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים. הנזקים שיכולים להיגרם בניתוחים פלסטיים נעים מנזקים אסתטיים ועד נזקים חמורים יותר, כולל מוות.

למציאת עו"ד בתחום רשלנות רפואית באינדקס משפטי


ניתוחים פלסטיים

בימינו טיפולים וניתוחים שונים לצורך אסתטיקה ויופי הפכו לדבר נפוץ. תחום הכירורגיה הפלסטית כולל בתוכו אפשרויות רבות לשינוי ושיפור המראה באמצעות ניתוח, ביניהן: ניתוח להגדת חזה או הקטנתו, שאיבת שומן, ניתוח מתיחת בטן, ניתוח אף וניתוח השתלת שיער.

לפעמים ניתוחים פלסטיים מבוצעים בצורה לא ראויה או בתנאים לא הולמים, והמנותח מגיש תביעה לפיצוי נגד הרופא המנתח והמרכז הרפואי שבו בוצע הניתוח. גובה הפיצויים בתחום רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים יכול להיות גבוה כשמדובר בנכות אסטטית קשה ובגיל צעיר של המנותח שנגרם לו הנזק.

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים יכולה להיגרם במסגרת 3 שלבים שונים: לפני הניתוח הפלסטי, במהלך הניתוח ולאחר הניתוח.

1•
 לפני הניתוח

ע"פ חוק זכויות החולה, הרופא המטפל חייב לתת למטופל את כל המידע הרלוונטי לגבי הניתוח שהוא עומד לעבור, כולל הסיבוכים והסיכונים שכרוכים בביצוע הניתוח.  כמו-כן על הרופא ליידע את המטופל בדבר אלטרנטיבות לניתוח, אם יש כאלו.

אם הרופא לא הסביר למטופל את כל מה שהוא צריך להסביר לו אודות הניתוח, הוא התרשל, והסכמתו של המטופל על טופס ההסכמה לא תיחשב כהסכמה מדעת.
ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים שאינם דחופים או הכרחיים ("ניתוחים אלקטיביים"), ובהתאם לחוק ולפסיקה, מוטלת על הרופא המנתח חובה מוגברת לתת למנותח זמן מספק לפני הניתוח (ולא ביום של הניתוח) הסברים מפורטים על הניתוח, הסיכונים והסיכויים, סיבוכים אפשריים וכן טיפולים חלופיים אפשריים.

2• במהלך הניתוח 

פעולה רפואית לא סבירה או לא מקובלת שגרמה לנזק למנותח, ומקורה במעשה או מחדל של הרופא (אשר סטה בצורה חדה מהנורמה) תיחשב כפעולה רשלנית. לפיכך, במקרים בהם הרופא שמבצע את הניתוח הפלסטי לא עומד במבחן "הרופא הסביר", יתכן שמדובר ברשלנות רפואית.

3• לאחר הניתוח

תפקידו של הרופא לא מסתיים לאחר שהוא משלים את ביצועו של הניתוח הפלסטי. שלב המעקב אחר המטופל והחלמתו חשוב מאוד, והתרשלות במעקב ובבדיקת המטופל יכולה להקים עילה לתביעה ברשלנות רפואית.

4 תביעה

לתביעה שמוגשת בשל רשלנות רפואית בניתוח פלסטי יש לצרף חוות דעת רפואית שקובעת כי הרופא שטיפל במנותח התרשל. על חוות הדעת לכלול גם פירוט באשר לנזק שנגרם למטופל. במידה שביהמ"ש יקבל את התביעה, הרי שאם נגרם נזק רב, הפיצויים שייפסקו יהיו בדרך כלל גבוהים.

5•עצה לסיום 

אם עברתם ניתוח פלסטי, ולדעתכם נגרם לכם נזק בשל רשלנות רפואית, כדאי להתייעץ עם עו"ד בשלב מוקדם ולהיעזר בו באיסוף החומר הרפואי הרלוונטי.

במידה שתחליטו להגיש תביעה, ותצליחו להוכיח כי נגרם לכם נזק בשל רשלנות הרופא המנתח, ייתכן כי ביהמ"ש יפסוק לכם פיצויים בסכום גבוה, שכן בניתוחים פלסטיים, שאינם מחויבי המציאות, רמת הזהירות וחובת הגילוי שנדרשת מהרופא היא גבוהה במיוחד.

עוד בנושא:

רשלנות רפואית בניתוח פלסטי באף

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה