zap group mishpati logo

אושר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד פיצה האט

ביהמ"ש אישר לאחרונה הסדר פשרה בתובענה ייצוגית נגד פיצה האט, וקבע כי פיצה האט תמכור במשך שנה פיצה משפחתית במחיר מוזל.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
24.06.10
תאריך עדכון: 25.06.19
3 דק'
אושר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד פיצה האט

יעקב ואלינור לוי טענו בביהמ"ש, כי פיצה האט הטעתה את לקוחותיה באשר לגודל הפיצה ומחירה. לטענתם, מחיר תבנית בגודל L גבוה ממחיר סך המנות הבודדות המרכיבות את אותו גודל תבנית : משולש בודד מהווה שישית מן התבנית, ומחירו 9.90 ₪, כך שמחיר התבנית כולה צריך להיות  59.40 ₪.
לעומת זאת מחיר התבנית השלמה באותו גודל, שנפרסת ל-8 משולשי פיצה הוא – 74.80 ₪. 

לטענת המבקשים, הלקוח אינו מבחין בגודלה של המנה, אם היא שישית מן המגש או שמינית, וכך טועה לחשוב כי מחיר התבנית נמוך ממחיר 8 משולשים, בעוד שהחישוב הנכון צריך להיות לפי 6 משולשי פיצה.

כן נטען, כי קוטר קוטר תחתיות התבניות אינו שווה לפרסומים: קוטר תחתית "משפחתית פאן 13" הוא בפועל 12.2 אינץ', וקוטר "משפחתית פאן 15" הוא 14.17 אינץ'.

פיצה האט טענה מנגד, כי אין שום הטעיה במעשיה: לא נאמר בשום מקום שמחיר התבנית המלאה נמוך מסך המנות הבודדות המרכיבות אותה, ויש גם סיבות ממשיות מדוע לא יהא הדבר כן:  למגש המלא יש להוסיף את עלות התוספות, אריזה שומרת חום, עלות המשלוח, הנוחות של הלקוח שלא נאלץ להגיע לסניף הרשת, ועוד.

יתרה מזו, טענה פיצה האט, מבצעי הוזלה שונים מביאים לכך שבפועל מחיר התבנית אינו המחיר המלא, ובמהלך התקופה שמיוני 2005 מחירי תבניות הפיצה המשפחתית היו נמוכים מאלו של הפרוסות הבודדות המרכיבות אותן.

אשר לקוטר התבניות, נטען כי המדידה היא לפי קוטר השכבה העליונה שבפיצה, שהוא רחב מזה שבתחתית, ועונה על ההגדרה.

עיקרי הסדר הפשרה
ביהמ"ש המחוזי מרכז אישר את הסדר הפשרה אליו הגיעו הצדדים לאחר מספר ישיבות וחילופי דברים (למעט נוסח המודעה שתפורסם בעיתונות בדבר הסדר הפשרה), לפיו:

• עילת ההטעיה קוטר מגש הפיצה תימחק.

• הקבוצה תוגדר: "כל מי שרכש פיצה משפחתית עבה המכונה "פיצה משפחתית פאן 13 אינץ'" החל בשנת 2002 ועד למועד אישור הסכם הפשרה.

•  פיצה האט תצא במבצע כלל ארצי (למעט הסניף בקניון מלחה בירושלים), במסגרתו תמכר פיצה משפחתית עם שתי תוספות ולחם שום במחיר 69.90 ש"ח בלבד, ותמשיך במבצע כשנה עד שמחיר ההטבה יגיע לכדי 2 מליון ש"ח.

• התובעים המייצגים יקבלו גמול של 50,000 שקלים וכשר הטרחה של באי כוחם יעמוד על 50,000 שקלים בצרוף מע"מ.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"צ 2296-09-08 לוי ואח' נ' פיצה האט ישראל 2002 שותפות מוגבלת)


• ב"כ התובעים: עו"ד ויטנברג
• ב"כ הנתבעת: עו"ד ליבא ועו"ד הרשקוביץ

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות ייצוגיות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים