zap group mishpati logo

מענק לחייל משוחרר בעבודה נדרשת

השתחררתם מהצבא ועבדתם בעבודה נדרשת? אם אתם עונים על תנאי הזכאות, מגיע לכם מענק כספי!

מאת: מערכת משפטי
05.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
מענק לחייל משוחרר בעבודה נדרשת

עבודה נדרשת וזכאות למענק

בהתאם לחוק הביטוח הלאומי, חיילים משוחררים משירות חובה, או בנות שסיימו שירות לאומי במשך תקופה של 24 חודשים (לגבי בנות שהפסיקו את השירות הלאומי לרגל נישואין, יש צורך בביצוע 6 חודשי שירות לפחות, ובכך שהחתונה תתקיים תוך 30 יום מיום הפסקת השירות), ואשר עבדו בעבודה נדרשת במשך 6 חודשים מלאים, זכאים לתשלום מענק חד-פעמי.

עבודה נדרשת: הכוונה לעבודה במפעלי תעשייה ובבתי מלאכה, באתרי בנייה, בתחנות דלק ובבתי מלון, באתרי גידול חקלאיים ובתי אריזה, בטיפול באנשים עם מוגבלויות- מלבד עבודה פקידותית בתחומים אלו, כפי שנקבע ומפורט בחוק.

אם אתם עונים על התנאים הבאים, תהיו זכאים למענק:
1. עבדתם בעבודה שהוכרה כעבודה נדרשת לעניין תשלום המענק.
2. עמדתם במינימום תקופת העבודה הנדרש בחוק.
3. אתם זכאים לדמי אבטלה (תנאי זה נדרש רק ממי שהתחיל לעבוד בעבודה הנדרשת לאחר שעברה שנה מיום שחרורו).

את התביעה למענק אפשר להגיש בכל אחד מסניפי המוסד לביטוח לאומי ברחבי הארץ על גבי טופס תביעה לתשלום מענק.
באשר למועד הגשת התביעה - תוכלו להגיש את התביעה לאחר שסיימתם לעבוד בעבודה הנדרשת 6 חודשי עבודה מלאים לפחות, ולא יאוחר מתום 12 חודשים מיום סיום 6 חודשי העבודה. שימו לב: אם תגישו את התביעה לאחר תום המועד הקבוע, ייתכן כי תאבדו את זכאותכם לתשלום המענק!

סכום המענק המלא למי שהשלים תקופת עבודה המזכה במענק עומד נכון להיום על 8,804 שקלים.

עבודה מועדפת וזכאות למענק חלקי

גם חיילים משוחררים שעבדו פחות מ-6 חודשים מלאים, יכולים להיות זכאים בתנאים מסוימים למענק חלקי, אם עבודה בעבודה שמוגדרת כעבודה מועדפת.

עבודה מועדפת: עבודה מתוך רשימת העבודות הנדרשות, אשר הוגדרה עבור החייל המשוחרר "לא מתאימה" מבחינת מקצוע או מרחק (מקום העבודה הוא במרחק של 60 ק"מ לפחות ממקום המגורים הרשום בתעודת הזהות, והמעסיק לא מספק לו מקום לינה מטעמו ללא תשלום, ואינו דואג להסעה יומית מביתו אל מקום העבודה ובחזרה).

כדי להיות זכאים למענק חלקי, יש לעבוד בעבודה המוכרת כעבודה נדרשת, שנמצאה כלא מתאימה לכם מבחינת מקצוע או מרחק - לפחות 25 ימי עבודה רצופים בתוך 21 החודשים הראשונים מיום שחרורכם, או 3 חודשים רצופים בין החודש ה-22 ל-24 מיום שחרורכם משירות חובה.
שיעור המענק - המענק החלקי יחושב באופן יחסי למספר ימי העבודה בעבודה המועדפת.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ביטוח לאומי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים