zap group mishpati logo

חברת מי מודיעין טעתה בחשבונות - תשלם 1,200 שקלים

ביהמ"ש קבע, כי חב' מי מודיעין חייבה שלא כדין את תושב העיר עבור צריכת מים, ולכן תפצה אותו ב-1,200 שקלים ותשלם לו הוצאות משפט.

מאת: מערכת משפטי
31.08.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
חברת מי מודיעין טעתה בחשבונות - תשלם 1,200 שקלים

ביהמ"ש לתביעות קטנות ברמלה דן בתביעה של תושב מודיעין נגד חב' מי מודיעין- חברה המספקת מים לתושבים, אשר הוקמה ע"י עיריית מודיעין-מכבים-רעות.

לטענת התובע, אילן אלחרר, הוא קיבל דרישות תשלום עבור חשבון מים מחב' מי מודיעין על חשבונות שאותם כבר שילם. בשל כך נאלץ לפנות לחברה פעמים רבות על מנת שתתקן את הטעויות בחשבונות שנשלחו אליו. אלחרר ציין, כי החברה לא חייבת לו סכום כספי כלשהו, אך עליה לפצותו בשל עוגמת הנפש והזמן שנדרש ממנו לבירור הטעויות שכלל שיחות טלפון רבות ונסיעות לבירורים אצל החברה.
עוד טען אלחרר, כי על אף שנתן בחשבונו הוראה לאי קיום הוראת קבע בכרטיסו, גילה כי החברה "גנבה" ביודעין את פרטיו האישיים החסויים והעבירה את העסקה הטלפונית בהוראת קבע.

חב' מי מודיעין הודתה, כי מאז שהחלה הטמעת מערכת מחשוב חדשה בשנת 2009 בחברה, התגלו מדי פעם בפעם ליקויים ותקלות בדוחות שמפיקה המערכת. לדבריה, היא פעלה ועדיין פועלת כמיטב יכולתה להביא לתיקון הליקויים ולמקסום פעולת המערכת החדשה.

חב' מי מודיעין טעתה
השופטת שרון קיסר קבעה, כי התובע לא הוכיח, כי החברה "גנבה ביודעין" את פרטיו האישיים החסויים והעבירה את העסקה הטלפונית בהוראת קבע. עם זאת, נקבע כי נעשו טעויות בעניינו של התובע, ועל כך יש לפצות אותו בשל עוגמת הנפש והזמן שנדרש לו לטפל ולתקן את טעויות החברה בהן הודתה.

השופטת קיסר קבעה, כי אלחרר נאלץ לפנות במשך תקופה של כשנה וחצי לתיקון מספר טעויות, בכתב ובע"פ. על כן, חברת מי מודיעין צריכה לפצות אותו ב-1,200 שקלים. בנוסף, חויבה החברה לשלם לו הוצאות משפט של 300 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 15381-12-09 אלחרר נ' מודיעין)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים