zap group mishpati logo

חב' אמינות אקספרס לא רצתה לתקן מחשב, ותשלם על כך

"עצם העובדה שמחשב נותן מענה לחברות וארגונים, אין בה כדי לשלול את האפשרות שהמחשב יכול להיות מיועד לשימוש פרטי", פסק ביהמ"ש.

מאת: מערכת משפטי
07.11.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
חב' אמינות אקספרס לא רצתה לתקן מחשב, ותשלם על כך

ביהמ"ש תביעות קטנות בראשון לציון דן לאחרונה בתביעה שהוגשה נגד אמינות אקספרס שירותים בע"מ,  חב' שיושבת באזור התעשייה החדש בראשון לציון ומעניקה שירותי סיוע, תיקון ואחזקה בדירות.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

התביעה הוגשה על סך 3,000 שקלים, ועניינה פוליסת ביטוח של דירתו של התובע, אשר במסגרתה  התחייבה אמינות אקספרס לתת לתובע, בין היתר, שירותי תיקוני מחשב.

התובע רכש פוליסה לביטוח דירתו הכוללת שירות "חשמל מושלם", כלומר: שירות תיקונים למוצרי חשמל, מדפסות ומחשבים ביתיים. התובע פנה ב-2 בספטמבר 2009 לאמינות אקספרס, בבקשה כי תתקן את מחשבו האישי, המשמש את בתו בת ה-16. לטענת התובע, החברה סירבה לתקן את מחשבו בטענה, כי מדובר במחשב המהווה תחנת עבודה מקצועית לארגונים, ומשכך איננו מכוסה במסגרת כתב השירות המהווה חלק מהפוליסה.

בתביעה שהגיש טען התובע, כי המחשב לא הוחרג על-ידי השמאי מטעם חברת הביטוח לפני רכישת הפוליסה, וכי המחשב איננו נמצא בשימוש עסקי ומסחרי, ומשכך על אמינות אקספרס לתקנו.

אמינות אקספרס טענה מנגד, כי על-פי המפרט הטכני של יצרן המחשב, מסוג המחשב של התובע, מדובר במחשב המיועד לשימוש מקצועי ומסחרי ומשכך הוא לא נכלל במסגרת הכיסוי של כתב השירות. לכן, התובע לא זכאי לתשלום כלשהו.

שימוש פרטי
השופטת מיכל עמית – אניסמן החליטה לקבל את התביעה, וקבעה כי מחשבו של התובע בשימושה של בתו בת ה-16 ואיננו בשימוש מסחרי או עסקי. כן נקבע, כי עצם העובדה שהמחשב שבבעלותו של התובע, נותן מענה לחברות וארגונים, אין בה כדי לשלול את האפשרות שמחשב יכול להיות מיועד לשימוש פרטי, וכי בפועל נעשה בו שימוש פרטי שאיננו מסחרי.

נפסק, כי המחשב עונה להגדרת מחשב ביתי, כאמור בכתב השירות, ועל כן יש לקבל את התביעה.
אמינות אקספרס חויבה לשלם לתובע 1,002 שקלים בשל עלות תיקון המחשב וכן הוצאות של 250 שקלים.

(ת"ק 20538-04-10 נוי נ' שירותים בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה