zap group mishpati logo

המוהל התרשל, ויפצה את הילד ב-65,000 שקלים

ביהמ"ש קבע, כי מוהל שלא הפנה הורים של תינוק להתייעצות עם רופא ואף התרשל בביצוע ברית המילה עצמה, ישלם פיצוי של 65,000 שקלים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
30.11.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
המוהל התרשל, ויפצה את הילד ב-65,000 שקלים

בימ"ש השלום בירושלים דן לאחרונה בתביעת פיצויים בשל נזקי ברית מילה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום רשלנות רפואית

לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית פנו אל עורכי דין נזיקין

התובע, יליד 13 בדצמבר 1998, עבר ברית מילה בהיותו בן 8 ימים ע"י הנתבע. כשבוע לאחר הברית, האם שמה לב, כי הילד מטיל שתן בשני זרמים. בהיותו בן שבועיים וחמישה ימים טופל בבית חולים הדסה עין כרם שם אובחן כמי שסובל  מכמה בעיות, ביניהן עקמת של הפין. התובע נותח, אושפז ובהמשך נאלץ לעבור ניתוחים נוספים.

לטענת האם, המוהל הנתבע נהג ברשלנות בזמן ביצוע הברית ו/או המעקב שלאחריה, ואף לא איבחן במועד מוקדם וסביר את הנזק שגרם לתובע.

המוהל טען מנגד, כי נזקי התובע הם תוצאה של מומיו המולדים וביניהם עקמת הפין. עוד טען המוהל, כי הוא יידע את ההורים בדבר מומים אלו והפנה את ההורים לבדיקת רופא. לדבריו, הוא העניק לתובע טיפול מיומן ומקצועי.

חרג מרמת מיומנות סבירה

השופט גד ארנברג קיבל את התביעה, וקבע כי הנתבע, שהוא מוהל ותיק, היה צריך להקפיד במקרה זה, של עקמת קשה במיוחד (לדבריו), ולבחון את מצב התובע באמצעות מסמך של רופא או היוועצות עם הרופא עצמו.  "מתוקף תפקידו של המוהל היה עליו להסביר להורים על חשיבות ההתייעצות וכן היה עליו לשקול שנית באם במצב כזה עליו לערוך ברית מילה", כתב השופט בפסק הדין.

עוד נקבע, כי הנזק לתובע נגרם עקב המילה, ובכך חרג המוהל מרמת מיומנות סבירה בביצוע המילה. זאת, למרות העובדה שלתובע הייתה עקמת פין מולדת.

לאור האמור, נפסק כי המוהל התרשל, ועליו לפצות את התובע ב-65,000 שקלים. הסכום כולל פיצוי של 5,000 שקלים בשל הפסדי שכר לאמו של התובע, 4,000 שקלים בשל הוצאות, 6,000 שקלים עבור עזרת הזולת ו-50,000 שקלים בשל כאב וסבל. " אין ספק כי התובע סבל מכאבים, עבר מספר ניתוחים ואשפוזים על מנת לתקן את הנזק שנגרם לו כתוצאה מברית המילה. למותר לציין כי  גילו הצעיר של התובע הקשה עליו ועל בני משפחתו להתמודד עם הכאב והסבל אותם חווה", כתב השופט בעניין זה.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין
(ת"א 6211-06 פלוני ואח' נ' פלוני)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים