משפטי– זאפ
משפטידיני וחוקי תעבורהתקנות התעבורההמחוזי הפך את פסק הדין וזיכה מעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים

המחוזי הפך את פסק הדין וזיכה מעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים

זיכוי מעבירה של נהיגה ושכרות וגם מעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים- ביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע.

מאת: מערכת משפטי
06.01.11
תאריך עדכון: 06.01.11
2 דק'
המחוזי הפך את פסק הדין וזיכה מעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים

ביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע דן לאחרונה בערעור על פסק דינו של בית המשפט השלום לתעבורה בבאר שבע לפיו, ביהמ"ש זיכה את המערערת מעבירה של נהיגה בשכרות, אשר יוחסה לה בכתב האישום, אך הרשיעה תחתיה בעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים (להלן: "העבירה האחרת").

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תעבורה

ביהמ"ש זיכה את המערערת מעבירת השכרות, לאחר שקבע בהכרעת הדין, כי מכשיר הינשוף באמצעותו בוצעו הבדיקות, לא עבר בדיקת כיול כנדרש.


יחד עם זאת, ביהמ"ש הרשיע את המערערת בעבירה האחרת, בשל צירוף ראיות שהובא בפניו: ריח אלכוהול שנדף מפיה, דיבור כבד, עיניים אדומות והתנהגות רדומה, יחד עם תחקור ממנו התקבל אישור לשתיית אלכוהול טרם הבדיקה, זאת אף שהמערערת עברה בהצלחה את בדיקת המאפיינים האובייקטיבית, כלומר: עמידתה הייתה יציבה, והיא עמדה במבחן של הליכה על קו ובמבחנים הנוספים של הבאת יד ימין ויד שמאל לאף, כאשר העיניים עצומות.

טענתו העיקרית של ב"כ המערערת הייתה, כי עבירת השכרות מכילה בתוכה את העבירה האחרת, מכיוון ששיכור לפי החוק מוגדר כדלהלן : "מי שנתון תחת השפעה של משקה או סמים משכרים או מסוכנים." משכך, לשיטת ב"כ המערערת, יש בזיכוי מעבירה של נהיגה בשכרות, כדי להביא לזיכוי מעבירה של נהיגה תחת השפעת משקאות משכרים.

ביהמ"ש: אין בצירוף הראיות כדי להוביל להרשעה

השופטת חני סלוטקי קבעה, כי במקרה הנדון אין צורך להכריע בשאלה שהעלה ב"כ המערערת, מכיון שלא היה בראיות הנסיבתיות שהובאו בפני בית המשפט לתעבורה, כדי להביא למסקנה אחת שהמערערת עברה את העבירה האחרת.

" ריח האלכוהול שנדף מפיה של המערערת יכול להיות מוסבר גם משתיית אלכוהול בכמות מותרת. גם בתיאור עיניה האדומות של המערערת אין כדי להצביע דווקא על היותה תחת השפעת משקאות משכרים", כתבה השופטת.
השופטת ציינה, כי המערערת עמדה בהצלחה במבחנים האובייקטיביים של מאפייני השכרות והתנהגותה הייתה רגילה.
בהתאם לכך נקבע, כי אין בצירוף הראיות שנותרו כנגד המערערת כדי להוביל להרשעתה בעבירה האחרת, ועל כן יש לקבל את הערעור ולזכות את המערערת.

• ב"כ המערערת: עו"ד קולקר
(עפ"ת 20830-08-10 הורנשטיין נ' מדינת ישראל)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

ניצה כהן, משרד עורכי דין

ניצה כהן, משרד עורכי דין

דרך העצמאות 84, חיפה
דיני עבודה, אובדן כושר עבודה, רשלנות רפואית, רשלנות רפואית, ביטוח לאומי, המשפט הצבאי, תביעות חברות ביטוח, נזיקין ותאונות, מקרקעין ונדל"ן, פלילי, הוצאה לפועל, דיני משפחה וגירושין, תעבורה, משרד הבטחון ונכי צה"ל, הגשת בקשה להקלה בעונש, הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה, מחיקת רישום פלילי צבאי, ייצוג בבית-הדין הצבאי לערעורים, ניהול משפט הוכחות בבית-הדין הצבאי, דיוני מעצר, ייעוץ וליווי בחקירה, תאונות אישיות, מחלות קשות, סיעוד, טיפול מול משרד הבריאות, פנסיה נכות, פנסיה רפואית, ביטוח לאומי, תביעות כנגד משרד הבטחון, תביעות ביטוח, נזקי גוף, תאונות עבודה, תאונות דרכים, הסכמי מכר, פינוי שוכר, דירות מכונס נכסים, תכנון ובניה / רישוי בניה, חוזי שכירות, בתים משותפים, תביעת ליקויי בניה, רכישת דירה יד שניה, תמ"א 38, העסקת עובדים זרים לא חוקיים, פגיעה בביטחון המדינה, שוחד, זיוף והונאה, עבירות רכוש, עבירות המתה, מחיקת רישום פלילי, עבירות סמים, ייצוג קטינים, עבירות אלימות, עבירות מין, חקירה ומעצר, מחיקת חובות, גביית חובות, צו עיכוב יציאה מהארץ, ייצוג חייבים, ייצוג זוכים, חוזי עבודה, פיצויי פיטורין, זכויות נשים, שימוע לפני פיטורין, הטרדה מינית, זכויות עובדים, הסכמי שהות, ייפוי כח, הסכמי חלוקת עזבון, מזונות, הסדרי ראייה, חטיפת ילדים, הסכמי ממון, ירושות וצוואות, אפוטרופסות, אלימות במשפחה, ידועים בציבור, חלוקת רכוש, בית דין רבני, גירושין, מיסוי מקרקעין, ילד נכה, גמלת זקנה, פטור ממס הכנסה, מוגבלים בניידות, נפגעי תאונות, נכות כללית, נפגעי עבודה, ביטול פסילות מנהליות, נהיגה ללא רשיון, שלילת רשיון, עבירות תנועה, דו"חות תנועה, מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, רשלנות רפואית בשיניים, רשלנות רפואית בבתי חולים, רשלנות רפואית בקופת חולים, אובדן כושר עבודה