zap group mishpati logo

הום סנטר מודיעין תחזיר כספים למוסד לביטוח לאומי

ביהמ"ש חייב את הום סנטר להחזיר כספים למל"ל, לאחר שקבע שהום סנטר היא צד ג' לאירוע התאונה שבו נפגע עובד חב' כח אדם בסניף במודיעין.

מאת: מערכת משפטי
17.02.11
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
הום סנטר מודיעין תחזיר כספים למוסד לביטוח לאומי

בימ"ש השלום בת"א דן בתביעת שיבוב (ע"פ החוק המבטח יכול להיכנס לנעלי המבוטח ולתבוע את המזיק) של המוסד לביטוח לאומי כנגד חברת הום סנטר מודיעין בע"מ.

עובד חב' כח אדם נפגע במהלך עבודתו בהום סנטר מודיעין. עבודתו במחלקת הרהיטים כללה פריקת רהיטים, הרמתם וסידורם על המדף וכן יעוץ ללקוחות. יום אחד, כאשר נדרש העובד לבצע עבודה של פריקת רהיטים והעמסתם, הוא חש בכאבים חזקים בכף. לאחר כיומיים במהלך עבודתו השתתקה לו היד והוא נאלץ להפסיק את עבודתו. המוסד לביטוח לאומי הכיר באירוע כתאונה בעבודה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום ביטוח לאומי

ביהמ"ש קבע בפסק דין חלקי, כי על הום סנטר מודיעין לשלם למוסד לביטוח לאומי 85% מסכום התביעה שיוכח.

בהליך זה, המוסד לביטוח לאומי תובע פיצוי על הגמלה ששילם לנפגע בעקבות התאונה בהתאם לסעיף 328 (א) לחוק הביטוח הלאומי.

 

ביהמ"ש: הדין עם המוסד לביטוח לאומי

השופט מנחם קליין קבע, כי אין מחלוקת שהנפגע הועסק בהום סנטר מודיעין, וכי שכרו שולם באמצעות חלופה. "חלופה היא זו שהפיקה את תלוש השכר לנפגע ועל פניו עולה (ולא הוכח אחרת) שהיא זו שהעבירה את התשלומים השונים למל"ל בגינו", כתב השופט בפסק הדין.

השופט קבע שהדין עם המוסד לביטוח לאומי, כי רק מי שמשלם ביטוח לאומי עבור העובד נחשב למעביד, ודחה את טענת הום סנטר מודיעין, כי היא המעביד של הנפגע ולכן חלה עליה הגנת סעיף 328.

בהתאם לכך נקבע, כי הום סנטר מודיעין היא צד ג' לאירוע, ולמוסד לביטוח לאומי עומדת הזכות ע"פ סעיף 328 לחוק לחזור להום סנטר. המוסד לביטוח לאומי הוכיח את התשלומים ששילם, ובהתאם לכך על הום סנטר לשלם למוסד לביטוח לאומי 85% מסכום התשלומים לנפגע וכן הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של 9,000 שקלים.

לקבלת ייעוץ משפטי בנושא תאונות עבודה פנו אל עורכי דין נזיקין

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 45788-06 בטוח לאומי-סניף תל-אביב נ' הום סנטר מודיעין בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים