zap group mishpati logo

הבעל הרביץ לאשה בפטיש, וישלם 750,000 ₪ פיצויים

ביהמ"ש קבע, כי לאשה שהוכתה ע"י בעלה מגיע פיצוי של 750,000 שקלים, שכן נגרמו לה נזקים פיזיים ונפשיים משמעותיים. הפיצוי כולל גם פיצוי לילדים שנפגעו והושפעו מהמקרה.

מאת: מערכת משפטי
08.03.11
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הבעל הרביץ לאשה בפטיש, וישלם 750,000 ₪ פיצויים

ביהמ"ש לענייני משפחה במחוז ת"א דן לאחרונה בתביעה  של אשה ושלושת ילדיה הקטינים לפיצוי של 750,000 שקלים בשל נזקים שנגרמו להם כתוצאה מאירוע אלימות של הבעל (האב).

התובעת טענה, כי לכל אורך שנות נישואיה עם בעלה, הוא נקט אלימות פיזית ומילולית קשה כלפיה, ואמר כי אם תרצה להתגרש ממנו, הוא יהרוג אותה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפחה

השיא היה באירוע אחד: לאחר שהבעל הורחק מדירת המגורים המשותפת, הוא חדר אליה כאשר הוא עוטה על פניו גרב ניילון בצבע שחור, לבוש בגדים שחורים אורכים ובידו פטיש. הוא נכנס לחדר השינה של התובעת, והפליא בה את מכותיו באמצעות הפטיש שהיה בידו.
הבעל השתמש, ע"פ התיאור, בכח פיזי  ובאלימות ברוטאלית, ואף נעץ את אצבעותיו בעיני האשה, וכל זאת לעיני הילד הצעיר, שהיה בן 4.5 בזמן המקרה, וכאשר האשה מתחננת שיפסיק לחבוט בה.
בסופו של דבר האשה התמוטטה והתעלפה. כתוצאה ממעשי האלימות של הבעל, נגרמו לתובעת חבלות חמורות, חתכים בלחיים ובעפעפיים, בגשר האף ובקרקפת, אפרכסת אוזן שמאל שלה נקרעה, וכן נגרמו לה שברים בלסת השמאלית ובצד השמאלי של האף. כתוצאה מכך, התובעת אושפזה בביה"ח למשך 12 יום.
נגד הבעל נפתח משפט פלילי, ונגזרו עליו 14 שנות מאסר בפועל.

בהמשך, הצדדים התגרשו והאשה הגישה, כאמור, את התביעה לפיצוי.


נזק פיזי ונזק נפשי

השופטת חנה ריש-רוטשילד קיבלה את התביעה, וקבעה כי אין ספק שנגרם לאשה נזק פיזי ואף הפסד השתכרות כתוצאה ממעשה האלימות והשלכותיו.
באשר לכאב וסבל, נקבע כי: " תיאור אירוע האלימות והברוטאליות בה נהג הנתבע בתובעת, אינם מותירים ספק בדבר הכאב והסבל הרבים שנגרמו לתובעת בעטיו. לא יכול להיות חולק, כי קורות התובעת במהלך אותו אירוע, חרוטים בזכרונה וילוו אותה במשך כל ימי חייה".

גם ביחס לילדים, נקבע כי הם נפגעו והושפעו מהמקרה. כך למשל, הבן הקטן אשר היה עד לאירוע, זמן רב סרב לאכול,  הרבה לבכות מדברים פעוטים, סבל מהרטבה ואף חשב במשך תקופה מסוימת שאמו מתה. "נזקים אלה היה על אביו לצפות", כתבה השופטת.

לאור האמור נקבע, כי האב ישלם פיצוי של 750,000 שקלים לאשה ולילדים. (550,000 שקלים לאשה, ו-200,000 שקלים לילדים).

(תמ"ש58092-01 ז.א. ואח' נ' ר.א)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה