zap group mishpati logo

טפסים מרכזיים בהליכי הוצאה לפועל

אילו טפסים מרכזיים בהליך הוצאה לפועל כדאי להכיר?

מאת: מערכת משפטי
31.05.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
טפסים מרכזיים בהליכי הוצאה לפועל

אם פתחתם תיק בהוצאה לפועל, או שנפתח נגדכם תיק, ישנם כמה טפסים מרכזיים שכדאי לכם להכיר, ביניהם: בקשת זוכה 1, בקשת זוכה 2, בקשת זוכה לנקיטת הליכים מבצעיים, בקשות זוכה לפעולות כספיות בתיק הוצאה לפועל (אלו טפסים שנועדו לשימוש הזוכים), וכן טופס בקשת חייב 1, טופס בקשת חייב 2 (טפסים שנועדו לשימוש החייבים) ועוד.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום הוצאה לפועל ופשיטת רגל

ישנה חשיבות רבה למילוי הטפסים כנדרש. כמו-כן, חשוב לדעת מה מכיל כל טופס, והאם הטופס מתאים לבקשה שאותה מגישים. ההתנהלות מול מערכת ההוצאה לפועל בישראל אינה פשוטה, וככל שמילוי הטפסים יהיה מדויק יותר והשימוש בהם יהיה נכון, כך גם ההליך יהיה יותר יעיל ולא מתמשך וגורר עימו עלויות כספיות רבות.

פירוט ביחס לטפסים מרכזיים בהוצל"פ

לפניכם פירוט והרחבה ביחס לכמה טפסים מרכזיים:
טופס בקשת זוכה 1 - הזוכה הוא האדם שאמור לקבל כספים מהחייב. טופס זה משמש לצורך הגשת בקשות בנושאים הקשורים לתיק ההוצאה לפועל, והם: שינוי הסדר תשלומים, עיכוב הליכים או ביטול הליכים, או החייאת הליכי עיקול, צו מאסר, צו עיכוב יציאה מהארץ וצו הבאה. הצטרפות לתיק הוצאה לפועל אחר, דחיית מועד דיון או ביטול מועד דיון, שינוי או ביטול הכרזה על חייב מוגבל באמצעים, הוספת בא כח זוכה או החלפתו או ביטולו, עדכון פרטי חשבון בנק של ב"כ הזוכה, המצאת מסמכים בתיק הוצל"פ, העברת התיק ללשכה אחרת של ההוצאה לפועל, עדכון פרטי החייב, ביטול או סגירה של תיק איחוד בהוצל"פ, זימון חייב ובקשה לסגירת תיק הוצל"פ.

טופס בקשת זוכה 2 - טופס זה משמש לצורך הגשת בקשות בנושאים אלו: עיקול כספי זוכה, מינוי או ביטול כונס נכסים, מינוי ממונה בתיק, אזהרה חוזרת, מסירה אישית של אזהרה, החייאת תיק הוצל"פ, ביטול חיוב, הוספת חייב לתיק, עדכון פרטי הזוכה, עדכון פרטים כליים הנוגעים לפסק הדין, הוספת או שינוי צו עשה בתיק ובקשות אחרות.

טופס חשוב נוסף המשמש את הזוכה הוא טופס בקשות זוכה לפעולות כספיות- טופס זה משמש את הזוכה לצורך הגשת בקשות בנושאים הבאים: הגדלת חוב או הקטנתו, הוספת קרן לחוב, שינוי חישוב, שחרור כספים מעוכבים, ביטול עיכוב כספים, עדכון תשלום מזונות, חילוט עירבון, החזר אגרה ופטור מתשלום אגרה בפתיחת תיק.

טופס בקשת חייב 1 -  טופס זה משמש את החייב להגשת בקשות בנושאים הבאים: שינוי הסדר תשלומים, עיכוב הליכים או ביטול הליכי עיקול, צו מאסר, עיכוב יציאה מהארץ וצו הבאה. בקשה לסגירת תיק או לאיחוד תיקים, הוספת תיק לאיחוד, התנגדות לביצעו שטר, החזרת מטלטלין, הקטנת חוב, טענת פרעתי, ביצוע חקירת יכולת, הצגת מסמכים בתיק, דחיית המועד להגשת מסמכים ועדכון תשלום מזונות.

טופס בקשת חייב 2 - גם טופס זה משמש את החייב, והבקשות המוגשות במסגרת טופס זה הן בנושאים הבאים: עיכוב כספים, הכרזה על חייב מוגבל באמצעים, שינוי או ביטול הכרזה על חייב מוגבל באמצעים, עדכון פרטי חייב, שינוי צו עשה בתיק ההוצל"פ, דחייה או ביטול של מועד הדיון, חילוט, החזר או תשלום עירבון.

לקבלת ליווי משפטי בהליכי הוצאה לפועל פנו אל עורך דין המתמחה בתחום!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה