zap group mishpati logo

נהג המונית התייחס בצורה בוטה לנוסעת עיוורת, ויפצה

בית המשפט חייב נהג מונית לפצות נוסעת עיוורת ב-4,000 שקלים בשל כך שסרב להסיע אותה, ולאחר מכן גידף אותה.

מאת: מערכת משפטי
02.06.11
תאריך עדכון: 31.05.18
2 דק'
נהג המונית התייחס בצורה בוטה לנוסעת עיוורת, ויפצה

בית משפט השלום באשדוד גזר את דינו של נהג מונית, אשר הורשע בכך שכשנהג במונית של "מוניות העיר אשדוד בע"מ", סרב להעלות נוסעת עיוורת מלווה בכלב נחייה. הנאשם, נהג המונית, טען שאין מקום, אך כשהעירו לו שהמונית ריקה בחציה הסכים להעלות את הנוסעת, אך במהלך הנסיעה בא אליה בטענות.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

הנאשם טען, שהוא לא מחויב לקחת את הנוסעת במונית. היא ביקשה לקבל את פרטיו, אך הוא סירב לכך. בשלב מסוים אף עצר את המונית, ואמר לה שהיא יכולה לרדת . כשעמדה על רצונה לקבל פרטים, גידף אותה. נוסעת אחרת שלמזלה של המתלוננת הייתה בעצמה נהגת רכב ציבורי, התערבה לטובת המתלוננת , וסייעה לה בהעברת פרטי המונית. המתלוננת התלוננה למשרד התחבורה, ובהמשך הוגש כתב אישום.

העברת מסר לנהגי המוניות
השופטת רובין לביא ציינה, כי עברו של הנאשם נקי, אך  במקרה זה לא די בענישה פיסקלית, אלא יש צורך גם בעונש של פסילה. "להיות נהג ציבורי משמעו לעמוד בחובות המוטלות עליו כלפי הציבור. אי לקיחת אחריות משמע אי קבלת החובות המוטלות עליו בחוק כלפי ציבור הנוסעים . יש צורך לא רק בהרתעת הנאשם אלא בהעברת מסר גם כלפי יתר נהגי המוניות שאף הם אינם עוצרים למתלוננת לדבריה בשל היותה נלוות בכלב נחיה", כתבה השופטת בגזר הדין.

"לא קל להיות נכה . המתלוננת הוכיחה כי למרות נכותה הצליחה להתגבר על הקשיים הרבים שהיו בדרכה כולל לימודים , מציאת מקום עבודה כעובדת סוציאלית בעירייה וכיום עליה להתמודד עם יחס מכפיר של נהגי מוניות כלפיה", הוסיפה השופטת. 

בהתחשב במהות העבירה ונסיבותיה ולאחר שקילת האינטרס הציבורי מול נסיבותיו האישיות של הנאשם ועברו, גזרה השופטת על הנאשם את העונשים הבאים: קנס בסך 3000  שקלים, פיצוי למתלוננת בסך 4,000 שקלים, התחייבות להימנע מביצוע העבירה ופסילה מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה לתקופה של  3 חודשים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין 

(ת"פ 33-09 מ.י. משרד התחבורה - תביעות משפטיות נ' מוניות העיר אשדוד 2000 (1997) ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה