לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ענת ל.

האם כדאי להגיש תביעה?

רציתי לדעת אם כדאי לי להגיש תביעה - לפני כחצי שנה התגלתה אצלי במקרה מחלה קשה ונדירה בעין, וכיום אני סובלת מעיוורון כמעט מלא בשתי העיניים. עבדתי 10 שנים בתור מזכירה בחברה גדולה והרווחתי 7,500 ₪ בחודש, לא כולל כל מיני בנוסים והטבות. בגלל המצב נאלצתי להפסיק לעבוד, והיום אני בקושי גומרת את החודש (אני גרושה עם שני ילדים קטנים). יש לי ביטוח מנהלים בחברת הפניקס, אך כשפניתי לסוכן הביטוח שלי הוא אמר לי שאין לי כיסוי למצב כזה ולא מגיע לי שום פיצוי מהם. לא הצלחתי לקבל תשובה עניינית למה אין כיסוי ולא הצלחתי להשיג את הפוליסה. כדאי לי לקחת עו"ד ולהגיש תביעה?

עו"ד עידו אמגור

לא פירטת האם הפוליסה שלך כוללת ביטוח אובדן כושר עבודה ו/או פנסיית נכות. מרבית הביטוחים עבור אבדן כושר עבודה ופנסיית נכות כוללים גם אבדן כושר עבודה כתוצאה ממחלה. ייתכן והפניקס דחתה תביעתך כי לא עשית ביטוח אובדן כושר עבודה, או שאם עשית ייתכן ודחתה התביעה מהסיבה שהמחלה הייתה לפני עשיית הביטוח או לא השבת לגביה תשובות נכונות בשאלות שנשאלת בעת הצעת הביטוח. אם הגשת לפניקס תביעה בכתב כנדרש, היה עליה להשיב בכתב לתביעתך ולפרט את הסיבות לדחיית תביעתך. אני ממליץ שתפני לעו"ד מקצועי בתחום זה שיפנה לסוכן הביטוח לקבלת מלוא הפוליסה ואת ההתכתבות עם הפניקס ויבחן את סיכויי התביעה. בנוסף, רצוי שתגישי גם תביעה לביטוח לאומי לקבלת גמלת נכות ואולי אפילו גם עבור שירותים מיוחדים.

ענת ל.

תודה רבה עבור התשובה. אני לא יודעת איך פניתי, הכל היה דרך סוכן הביטוח, והוא לא ממש נותן לי תשובות היום, נראה לי יותר עדיף שעו"ד יפנה אליו. אתה מתעסק בתחום הזה של הפוליסות?

עו"ד עידו אמגור

כן, בוודאי, תוכלי לפנות אלי באמצעות פניה אישית/ייעוץ אישי באתר או בטלפון.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום פציעות קשות ושיתוקים