לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שרון

ביטול קורס לימודים עקב חוסר התאמה

אשתי נרשמה לקורס בן חצי שנה שעלותו כ-8000 ש"ח. יום לפני תחילת הקורס נשלח במייל חוזה הלימודים במייל. מכיוון שלא הספקנו להתייעץ עם חבר עו"ד בנושא החוזה ניסינו לדחות את החתימה. ביום תחילת הקורס (שבוע שעבר) אשתי ניסתה להסביר שמכיוון שנשלח החוזה יום לפני תחילת הקורס לא חתמנו, הם סירבו להכניס אותה לקורס במידה ולא תחתום. אשתי בתמימות חתמה ולאחר מספר שעות של הדרכה והסברים מה הולכים ללמוד בקורס הבינה שהרמה גובהה מדי ליכולתה ויצאה מהמפגש הראשון בוכה ולא מרוצה. לאחר פניה בבקשה לא להשתתף בקורס עקב חוסר התאמה עם נכונות מצידנו לפצות בגין ביטול הקורס + השיעור שהשתתפנו קיבלנו תשובות שלא סירוב לבטל ולפצות בכל סכום שהוא. המפגש השני של הקורס בימים הקרובים ואין אנחנו יודעים מה לעשות. האם יכולים לחייב מישהו ללמוד בכוח למרות השתתף במפגש בלבד? חייבים עזרה דחופה. מה עושים? תודה רבה.

סלים בשארה

חתמתי על חוזה לימודים (קורס סוכני ביטוח) זה כמעט משנתיים ונכון עד היום השלמתי את התשלום על סך 10,000 ש"ח עבור הקורס זה משנתיים היו אמורים להתחיל הקורס שנה שעברה דחו הלימודים לעוד שנה מסיבה שהמרצה הראשי נמצא בבעיות ונפטר לו מישהו מהמשפחה השנה לא התחילו הלימודים בטענה שאין מספיק מספר תלמידים וכן בעיות מול המרצים. אני כבר שלמתי ורוצה את כספי בחזרה , ולדעתי יש הפרה יסודים בחוזה שנותן לי סמכות לבקש ביטול חוזה וכן כל הכסף ששלמתי לקבל בחזרה מה עושה? תודה רבה

עו"ד דניאל זיידמן

שרון שלום, תנאי הביטול בוודאי מוסדרים בחוזה עליו חתמתה רעייתך, וראוי לבדוק זאת היטב, ולו בשלב מאוחר זה. מכל מקום, ברירת המחדל הינה שתנאי החוזה עליו חתמה מחייבים אותה. אמנם, לא ניתן לחייב את רעייתך להשתתף בקורס, אך ניתן לחייבה לשלם עליו גם אם החליטה לא להשתתף בו. לרעייתך עומדת אולי טענת "טעות", כלומר, שהיא התקשרה בהסכם עקב טעות שהיתה לה לגבי רמת הקורס לעומת הרמה שלה בפועל. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר בטעות שהצד השני לא ידע עליה ולא היה עליו לדעת עליה, רעייתך אינה יכולה להודיע על ביטול החוזה, אלא עליה לפנות לבית המשפט ולבקש שבית המשפט יחליט על ביטול החוזה. בית המשפט, אשר רשאי להחליט על ביטול החוזה אם יגיע למסקנה כי מן הצדק לעשות כן, רשאי גם לחייב אתכם בתשלום פיצויים לצד השני. טענה נוספת שרעייתך יכולה לנסות ולטעון בבית המשפט הינה כי התנאי שאינו מאפשר כלל את ביטול ההרשמה לקורס לאחר המפגש הראשון (אפילו לא בכפוף לתשלום פיצוי כלשהו), הינו תנאי מקפח בחוזה אחיד, ולכן יש לבטל אותו.

שרון

עו"ד דניאל זיידמן, תודה רבה עבור התשובה המושכלת והמהירה. שאלה, לדעתך האם זה נכון בשלב זה לפנות לחברת כרטיס האשראי ולבקש ביטול עסקה מהסיבות הנ"ל? הרי החתימו את אשתי על ההסכם במפגש הראשון על החוזה שנשלח אליה יום לפני במייל, זה לא סוג של "אונס" ? יש בחוזה התחיבות חד צדדית שלנו כלפיהם ולנו אין שום אפשרות יציאה אפילו עם קנס. כתבתי לבית העסק מכתב מפורט והתיחסות לגבי כל הסיפור עם בקשה לבטל את השתתפותה של אשתי בקורס הנ"ל עקב חוסר התאמה. כמו כן הצענו להפגש ולטפל בעניין ולהחזיר את הכסף בניכוי השעור הבודד שהשתתפה עם פיצוי דמי הרשמה או קנס כספי אך כמובן שעדיין לא קבלנו שום התיחסות. מה אתה מציע לי לעשות? שוב המון תודה.

עו"ד דניאל זיידמן

שרון שלום, באופן כללי אשוב ואפנה אותך לתשובתי לשאלה המקורית שלכם, ואוסיף ואציין כי: 1. עילות הביטול הרלוונטיות למצב אותו אתה מכנה "אונס" קרויות בחוק החוזים "כפיה" ו- "עושק", ודומני כי עילות אלה אינן מתקיימות בנסיבות הרלוונטיות לעניינכם. 2. שאלת ביטול העיסקה אצל חברת האשראי, חורגת מתחומו של פורום זה.

שרון

תודה רבה עבור העזרה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים