לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דוד

התחייבות שלובה

בחוזה השכירות מתחייב המשכיר לתקן מיד נזקים כתוצאה מנזילות מים מהתקרה האם מחוייב המשכיר לפתור את שורש הבעיה-מקלחות בקומה שמעל או מספיק תיקון קוסמטי החוזר על עצמו כל פעם המדובר במסעדה בה נולים פיסות צבע וטיח כתוצאה מכך

עו"ד דניאל זיידמן

דוד שלום, למרות שהדבר לא נאמר מפורשות על ידיך, אני מניח כי כוונתך למצב בו גם הקומה שמעל, שהיא מקור בעיות הרטיבות, שייכת למשכיר או מצויה בחזקתו (ולכן יש באפשרותו "לפתור את שורש הבעיה" כדבריך). בנסיבות אלה, גם אם לא היה משכיר לך את הקומה שמתחת, בה אתה מנהל מסעדה, היתה עליו, כמי שנכס שלו גורם נזקים לנכס שמתחתיו, חובה, לתקן את מקור הבעיה, שגורמת לך נזקים. על אחת כמה וכמה, כאשר הוא משכיר לך את הנכס שמתחת לדירה שהיא מקור הנזק, וכאשר הוא התחייב לתקן מיד נזקי נזילות. גם אם אינו בעל הנכס שמעל למסעדה, דומה כי על המשכיר לדאוג ולהיות אחראי לכך שבעל הנכס שמעל יטפל בשורש הבעיה, ואם אינו עושה כן, לפצות אותך על הנזקים שגורמים התיקונים "הקוסמטיים".

דוד

"השוכר מאשר כי הוא יודע שהמבנה הוא מבנה ישן העשוי מבזלת וכן ידוע לשוכר שמדי פעם ישנם נזילות מים המשכיר מתחייב לתקן מיד כל נזק שנגרם מנזילות מים בגג החנות ולשוכר לא תהיה כל טענה או תביעה כנגד המשכיר בגין נזילות מים" המשכיר-הבעלים של המלון,קושר את עניין הנזילות לעובדת המבנה ישן ומבזלת!האם הבנתי נכון? האם ניתן לשלולממני את זכות הקיזוז-סעיף 7,9,25 לחוק השכירות והשאילה?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום חוזים