לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
נחום

קנסות עישון

הקנסות האלה הפכו למסחטת כסף עבור העיריות. המדינה לא רוצה באמת שיפסיקו לעשן כי המדינה מקבלת מאות מיליוני שקלים בשנה בתור מסים. ועכשיו גם עיריות ממלאות את הקופה שלהן. לפני שבועיים ראיתי שפקח תפס שני נכים בלי אזהרה ובלי להזדהות בשם . אני לא מעשן אבל אני מכיר את שני האנשים האלה שניהם חולים קשה וקצבת ביטוח לאומי שלהם היא כ 2000 ש"ח. והם עישנו באוויר הפתוח ורחוק מאנשים אחרים ולא הפריעו לאיש. הפקח עסק בצייד והתנהגותו הייתה כמו צייד אחרי טרף. איפה התחשבות ואיפה הרחמים? מעשנים הולכים להפוך לקבוצה נרדפת . אני חוזר ואומר שאני עצמי לא מעשן והעישון לפעמים מפריע לי אבל הקנס ללא כל פרופורציה לחומרת המעשה. יש הבדל בין עישון במקום פתוח לבין עישון במקום סגור. האם מבחינה משפטית התנהגותו של הפקח הייתה תקינה?

דוד

אוויר פתוח הוא לא בהכרח איזור עישון.

נחום

"הם עישנו באוויר הפתוח ורחוק מאנשים אחרים" . דוד, איפו הבנת הנקרא? מה לגבי עשן מכוניות באוויר פתוח? חברי כנסת שקידמו וקיבלו חוק כל כך דרקוני: 1000 שקל לנכה, 1000שקל לחייל (ראיתי במו עיני בתחנת רכבת באר יעקב) פשות עשו פשע חברתי!

דוד

מה קשר למכוניות? בכל מקרה התשובה לטעיון הזה היא: משני עוולת לא יוצא צדק!! ושוב, אוויר פתוח גם אם זה רחוק מאנשים זה לא איזור עישון.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מחיקת רישום פלילי