לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עדי יניב

חיוב בדמי טיפול ארגוני להתאחדות בעלי מלאכה ותעשייה זעירה בירושלים

שלום. אשתי, בעל ביתן למכירת תכשיטים בקניון בירושלים קיבלה טלפון מאיים ההתאחדות. אם לא תשלמי,נתבע אותך. כמו מאפייה במיטבה. שאלתי היא האם יש הגדרה חוקית לבעת מלאכה? האם עסק שקונה מוכר תכשיטים מוגמרים חייב להיות מיוצג(כנגד רצונו) ולשלם דמי חבר. תודה לעונים.

item.Author מנהל הפורום ארז רוח משרד עו"ד

לא כל כך ברור משאלתך מי בדיוק יצר עמכם קשר ומה בדיוק נאמר בשיחה. פנייה מסודרת צריכה להיעשות שלא באיומים, אך לעתים לא נעשית פנייה ראשונית כלל וכלל והקשר הראשוני הוא בהגשת תביעה לתשלום דמי החבר או דמי טיפול. הנך מוזמן גם לראות תשובתי מיום 31.12.2015 בפורום זה להילה ששאלה גם כן לגבי דמי טיפול המשולמים לארגוני מעסיקים לצורך קבלת מידע כללי נוסף בעניין. לגבי העסק הספציפי שלכם, הרי שצורפים כן חברים בהתאחדות המלאכה והתעשייה, אבל מדבריך עולה שאינכם צורפים, אלא רק מוכרים מוצרים מוגמרים ולפיכך באפשרותכם להסביר זאת למי שיפנה אליכם, ככל שיפנה אליכם שוב בצורה מסודרת או לבית המשפט במידה ותוגש נגדכם תביעה. לצערי, חלק מהארגונים פועלים בשיטה המכונה שיטת מצליח ופשוט דורשים כספים גם ממי שלא בהכרח עומד בדרישות החברות בארגונים אלו. תשובה חד משמעית, אם אכן הנכם עומדים בקריטריונים ועליכם לשלם להתאחדות המלאכה והתעשייה או כל ארגון אחר דורשת בדיקה מעמיקה של עיסוקכם, מספר עובדים וקריטריונים נוספים הרלוונטיים לעניין.

עדי יניב

ראשית תודה על המענה המקצועי. השיחה הראשונה מהתאחדות בעלי המלאכה בירושלים הייתה - תשלמו לנו דמי חבר או שנתבע אוכם. איא לא טרח או ניסה להבהיר על מה מדובר ומהן ההטבות הניתנות לחברים בהתאחדות. מאפייה בחסות החוק. בשיחת טלפון תקיפה נוספת הבהרנו את מהות העסק העוסק בקנייה ומכירה ולא בייצור. אני מוטרד יותר מהדרך הבריונית שבה הם מאלצים עסקים קטנים, באיום של עורכי דין, להצטרף להתאחדות שכל תכליתה הוא לפרנס את עצמה. לו היה בה תכלית אמיתית, אני מניח שרבים היו רוצים להצטרף מרצונם החופשי. בפועל, התנהלות של אקדח לרקה. תשלם או שתתבע, אחרי זה נסביר לך למה זה טוב. עצוב שהמחוקק נותן יד לעושק של עסקים קטנים הנאבקים יום יום על קיומם ועל הזכות לפרנס בכבוד.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום ייעוץ למעסיקים