לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
גדי

ירושה לפי החוק האנגלי

שלום רב, ירושה שנכתבה באנגליה, לפי החוק האנגלי ומתייחסת לעזבון בישראל. מה נדרש על-מנת שהירושה תרשם ותוכר אצל רשם הירושות בארץ?

עו"ד יונתן דה פריס

אתה צריך להגיש בקשה לצו קיום צוואה/ צו ירושה בישראך כמו כל ירושה אחרת-כולל תעודת פטירה, הצוואה ( אם יש) עותק מהצו האנגלי, וחחות דעת ממומחה בדין האנגלי ( אני יכול לספק) אם אתה מעונין - תתקשר למשרדי

גדי

תודה רבה. אנחנו למעשה בשלב רישום הצוואה באנגליה. המוריש עדיין בחיים. האם בשלב זה צריך לנקוט צעדים מקדימים כגון חוות דעת מומחה וכו' על מנת לוודא שהצוואה תהיה "כשרה" בישראל, או שחוות דעת מומחה רק לאחר פטירת המוריש?

עו"ד דה פריס

לא - אין מה לעשות לפני פטירת אדם

גדי

שלום, מבקש לחדד עימך נקודה- קיימת כיום צוואה באנגליה לגבי רכוש באנגליה. המוריש מעוניין להוסיף צוואה נוספת באנגליה (מקום מושבו של המוריש) שתתייחס לרכוש בישראל. עו"ד באנגליה אמר שיכולה להיות רק צוואה אחת והיא הצוואה האחרונה, ועל כן, יש ליצור צוואה חדשה המכילה בתוכה התייחסות לרכוש באנגליה (כפי שקיים בצוואה כיום)וכן התייחסות לרכוש בישראל. שאלתי- האם להבנתך זו הדרך הנכונה? והאם צוואה כזאת (שמתייחסת הן לרכוש באנגליה והן לרכוש בישראל) לא תיצור מכשולים ותוכר בישראל ביום שהמוריש נפטר (כמובן, צוואה מקורית + חוות דעת מומחה). אודה לך על התייחסותך. גדי.

עו"ד דה פריס

אין שום ביעה פה אבל יכול להיות שיש ביעה לגבי מס עיזבון באנגליה זאת הסיבה מדוע שבצוואה שלו באנגליה לא תהיה התיחסות לרכוש בארץ תרבל בחשבון שאני לא יכול לתת יועץ מפורט במסגרת פורום אם אתה רציני - זה הזמן לקבוע פגישה עמי

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום הדין האנגלי