לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
חיה

רוצה לבקש להיות אפוטרופוס יחיד לבני

שלום אני אם חד הורית לילד בן 12, האב לא משלם מזונות ולא מגיע לביקורים לאחרונה קיבלתי חופשה בחול מהעבודה ויש ברצוני לצרף את בני האב לא מוכן לחתום ולאשר הוצאת דרכון ויציאה מהארץ אני רוצה לבקש אפוטרופסות יחידה מהו התהליך ומה עלי לעשות? תודה חיה

נורית פיש

חיה מפנייתך לא ברור האם את אם חד הורית בסטטוס שלך או גרושה שהאב לא מכבד התחייבויותיו. מכל מקום ברור לחלוטין שגם אם האב היה משלם מזונות , מעת שהוא לא בקשר עם הקטין אין לאפשר לו למנוע מהקטין לנסוע לחו"ל. הייתי פונה לבית משפט בבקשה להוציא דרכון לבנך כיון אפוטרופסות יחידה עלולה להיות תהליך ארוך יותר. לסיכום יש לך עילה לדרוש זאת משהאב אינו מעורב ובית המשפט לא יאפשר לו לנהל עימך מערכת של התעללות בקטין ומניעת נסיעה לחו"ל. במאמר מוסגר איני מבינה מדוע אינך פועלת לגביית מזונות . אין בכך כדי לסכן את מעמדך כאפוטרופוס יחיד אם יקבע על ידי בית משפט. לשיקולך ולהחלטתך ובלבד שהקטין לא ימצא ניזוק!! נסיעה טובה..

נורית פיש

חיה יקרה מה שאת מתארת מקומם ומרגיז גם לא משלם מזונות , גם לא בקשר עם הילד , אך מונע ממנו לנסוע לחו"ל. ממש מקומן!!! אני הייתי מפנה אליו מכתב התראה כי אם לא יחתום לך על הסכמתו לנסיעה (קודם כל ) תאלצי לפנות לבית המשפט וכל ההוצאות יושתו עליו. לענין אפוטרופסות יחידה צריך להגיש תביעה לבית המשפט להורות על ביטול האפוטרופסות שלו בעילה של נטישה והעדר קשר ומעורבות ואני מניחה שלאור התנהלותו זה בית המשפט ייעתר . בהצלחה ונסיעה טובה!!

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות