לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
מיכאל

חשבון אפוטרופסות לשני קטינים

שלום בעקבות מותה של אחותי מוניתי לאפוטרופוס גוף ורכוש לשני בניה הקטינים . בבנק אמרו לי שלא ניתן לפתוח חשבון אפוטרופסות משותף לשניהם (המחשב לא מאפשר) ועלי לפתוח חשבון בנפרד לכל אחד מהם מה שמשליך כמובן על הבירוקרטיה מול האפוטרופוס הכללי והעלויות הנגזרות מכך (אגרה כפולה לדוח השנתי). האם זה באמת לא אפשרי? במקביל לחשבון האפוטרופסות ישנו תהליך של מימוש צוואה ועל פיה יש צורך לפתוח חשבון נאמנות עד גיל 21. האם יש אפשרות לוותר על חשבון זה ולהשתמש בחשבון האפוטרופסות במקום (בהסכמה של עורך הדין המטפל שמוכן לוותר על מינוי מנהל עזבון) ?

נורית פיש

לא הבנת את כוונתי בהחלט צריך לפתוח חשבון אפוטרופסות ולא חשבון רגיל אך צריך לקבל אישור בית המשפט לפתוח חשבון אפוטרופסות משותף לשניהם לאור העובדה שהם גדלים ביחד ואין טעם לנהל שני חשבונות . מי מגדל את שני הילדים?

מיכאל

מכיוון שאחותי הביאה לעולם את שני הילדים מתרומת זרע אז הם בעצם יתומים מאב ומאם. אני (אחיה) ואשתי מגדלים את שני הילדים באישור מחלקת הרווחה בעירייה. אני חוזר לעניין הבקשה, האם צריך לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ולהגיש את הבקשה? האם בקשה זו תדרוש ממני תשלום אגרת בית משפט חדשה ? האם אני יכול להגיש את הבקשה בעצמי ללא עו"ד ? ושוב תודה רבה על העזרה

נורית פיש

מיכאל אם מדובר בקטינים מאוד צעירים הייתי מנסה לבקש צו בית המשפט המורה לבנק לאפשר לך לנהל חשבון בנק אחר. העובדה שהבנקים מנהלים אותנו היא מציאות קשה עימה אנו מתמודדים יום יום . חשבון האפוטרופסות יכול להתנהל במקום חשבון הנאמנות . מה שלא ניתן לנהל לתקופה ארוכה הוא חשבון עזבון המוגבל בזמן.

מיכאל

שלום תודה על התשובה המהירה, אודה למספר הבהרות. הקטינים הם בני 5 ו 9. האם אני אמור לפנות לבית המשפט לענייני משפחה ולהגיש בקשה לחשבון בנק רגיל על שמם שהוא אינו חשבון אפוטרופסות ? האם בקשה זו תדרוש ממני תשלום אגרת בית משפט חדשה ? האם אני יכול להגיש את הבקשה בעצמי ללא עו"ד ?

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות