• 1 באוגוסט 2013

    טלפון פגום

    שלום רב,
    רכשנו טלפון נוקיה ב2800 שח ואחרי יומיים הוא הפסיק לעבוד. גם במשך היומיים היו לו בעיות אינטנט וקליטה. חזרנו לחנות לבקש ביטול עיסקה והמנהל אמר שהוא צריך לפני כן לבדוק את המכשיר ולראות שהוא לא נפגם מהשימוש או ממשהו שאנחנו גרמנו.
    הוא אמר שהוא צריך לשלוח לחברת יורוקום וברגע שתהיה לו תשובה האם המכשיר אכן היה פגום הוא יודיע לנו ואנחנו נחליט מה ברצוננו לעשות (ביטול, רכישת מכשיר אחר). חיכינו 8 ימים עד שקיבלנו תשובה (אחרי שרדפנו אחריו כל השבוע כשהוא אמר שזה ייקח רק יום יומיים). בסוף הוא ענה לנו שחברת יורוקום החליפה למכשיר חדש כי הראשון היה פגום. כשבאנו לבקש ביטול עיסקה הוא אמר שאצלו אין ביטולי עסקה, אנחנו יכולים לקחת את המכשיר החדש שנשלח לחנות שלו.
    האם זה חוקי? קיבלנו מכשיר פגום וזה גרם לנו לרצות לבטל את העיסקה. האם מותר לו לעשות זאת או שאפשר לתבוע אותו על כך?
    תודה רבה, איה

    1 באוגוסט 2013
  • 4 באוגוסט 2013

    טלפון פגום

    שלום איה ותודה על פנייתך.
    ביטול עסקה לגבי ציוד קצה ניתן לבצע בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר.
    במקרה של ביטול הסכם הרכישה, על העוסק להשיב לצרכן, בניכוי דמי הביטול את מלוא התמורה ששילם או יבטל את חיובו, ובלבד שהצרכן הציג חשבונית או סרט קופה או פתק החלפה המעידים על עצם ביצוע העסקה עם העוסק או הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום.

    בהצלחה,
    משרד עו"ד רענן בשן

    4 באוגוסט 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?