• 24 באוקטובר 2013

    תביעת חברת תחבורה ציבורית על אי עמידה בלוח הזמנים


    לאחרונה המתנתי לקו אוטובוס מבני ברק לירושלים, עברו כמה אוטובוסים בהם לא היו מקומות ישיבה, והנהגים לא עצרו בתחנות. קצת אחרי השעה 01:00 בלילה עבר האוטובוס האחרון לאותו יום וגם הוא לא עצר בתחנה. בשיחות טלפון אל נציגי החברה (קונקס) נאמר לי שהם מודעים לעובדה שרבים ממתינים בתחנות ולמרות זאת לא יוציאו אוטובוסים נוספים מאחר ולפי לוח הזמנים הם צריכים להוציא אוטובוס אחד כל רבע שעה.
    נאלצתי לנסוע במונית מבני ברק לירושלים בעלות של 200 ש"ח.
    ראיתי פסיקות רבות של בית המשפט נגד חברות תחבורה ציבורית במקרים דומים, אך אף אחת מהפסיקות היא לא מהשנתיים האחרונות. פורסם שחלו שינויים בחוק ולכן במחלקת התביעות במשרד התחבורה סגר את כל תיקי התחבורה הציבורית, האם השינוי שחל מתייחס רק לסמכות של אנשי משרד התחבורה לחקור תלונות ולהגיש תביעות, או שהשינוי מבטל את חובות חברות התחבורה ובעצם גם האזרח הקטן לא יכול להגיש תביעה נגדן.
    תודה

    24 באוקטובר 2013
  • 27 באוקטובר 2013

    תביעת חברת תחבורה ציבורית על אי עמידה בלוח הזמנים

    שלום משה ותודה על פנייתך.
    הנושא אכן הוסדר בתקנות התעבורה ומשרד התחבורה אכן בודק תלונות צרכנים
    ופועל בהתאם לממצאיו אך אין הדבר מלמד על כך שנשללת זכותך לתבוע בביהמ"ש לתביעות קטנות.

    בהצלחה,
    משרד עו"ד רענן בשן

    27 באוקטובר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?