לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
צביקה

תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות כנגד חברת תעופה זרה

1. האם מגיע פיצוי בעקבות עיכוב של 6 שעות בטיסת המשך מלונדון ליעד בארה"ב ? 2. בגלל שטסנו במחלקה עסקים, מדובר בסכומים החורגים מגבולות הסכום שניתן לתבוע בבית המשפט לתביעות קטנות. אבל מכיון שגם מדובר ב-3 נוסעים, איני יודע האם יש להגיש 3 תביעות נפרדות (כדי שהסכום יהיה ניתן לשפיטה בבית המשפט לתביעות קטנות) ואז לבקש לאחד תביעות לתיק אחד, או שמראש אני צריך לתבוע בשם שלושתנו, במיוחד כשבתנו עדין קטינה ? 3. לפי האתר האירופי לזכויות נוסעים, http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/ הגדרת הקריטריונים לפיצוי וגובהו ברורים הרבה יותר מאשר בחוק הישראלי: חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), התשע"ב-2012 (7, (א), (ב)). האם בגלל מקום מגורינו בישראל חל החוק הישראלי, למרות שהטיסה היתה מאירופה לארה"ב, או שניתן להסתייע בזכויות ובגופי האכיפה המוזכרים באתר האירופי ? מה דעתכם ?

עו"ד רענן בשן

שלום צביקה ותודה על פנייתך. ציינת, כי בתכם קטינה ולפיכך הוריה, כאפוטרופסיה הטבעיים תובעים בשמה. כדאי להגיש תביעה אחת הכוללת את שמות התובעים ובסכום התביעה יכלל הסכום כולו עבור כלל התובעים. כפי שציינת סכום תביעה גבוה מסך 33,200 ש"ח ידון בפני בית משפט השלום ולא בית משפט לתביעות קטנות. ככל ואכן הטיסות הוזמנו באמצעות חברת נסיעות ישראלית, התביעה תוגש בישראל. בהצלחה, משרד עו"ד רענן בשן

פאדי

רכשתי באמצעות סוכנות נסיעות בישראל דרך האינטרנט כרטיס טיסה לחו"ל - הלוך חזור , כמובן מדובר בחברת תעופה זרה ולא היה לי איתם כל קשר , הכל נעשה דרך סוכנות הנסיעות הישראלית באינטרנט . בהלוך הכל היה בסדר , בחזרה כשהגעתי לשדה התעופה הופעתי לגלות שאין לי מקום בטיסה הנדונה , והודיעו לי על דחיית טיסתי חזרה ארצה לעוד שבועיים וזאת מבלי שהציעו לי מזון ו/או נסיעה ו/או לינה לכל התקופה הנ"ל (שבועיים) , נאלצתי לספוג הכל על חשבוני ורק אחרי שבועיים חזרתי ארצה . אני רוצה לשאול כדלקמן : האם אני צריך להגיש את התביעה נגד סוכנות הנסיעות מהם רכשתי את כרטיס הטיסה או כדאי לצרף חברת התעופה הזרה ? לציין כי חברת הנסיעות בצפון ולחברת התעופה הזרה יש משרד בת"א , איפה צריך להגיש את התביעה בצפון או במרכז ? יותר קל לי להגיש את התביעה בצפון , האם ניתן להעלות כל הטענות נגד חברת הנסיעות והיא תשבור את הראש מול חברת התעופה ? אם אני רוצה לתבוע אך ורק סוכנות הנסיעות בישראל , איזה טענות משפטיות ניתן להעלות נגד חברת הנסיעות במקרה שלי ? איזה ראשי נזק צריך לציין בתביעה ואיזה סכום (פחות או יותר ) מקובל לתבוע במקרה שלי ? אשמח לקבל כל עצה ו/או המלצה מטעמכם בעניין הנ"ל . תודה לכם מראש .

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות קטנות