• 18 באפריל 2013

    מוצר פגום

    שלום,
    ב-17/4/13 בשעה 18:00רכשתי מקרר שארפ דגם P70 ב"מחסני חשמל", בחנות עשו מאמצים ואכן קיבלתי את המקרר באותו יום בשעה 22:00 הגיע אלי המקרר, המוביל הפעיל את המקרר וחתמתי לו שאכן המקרר עובד.
    לאחר שהיה שקט בבית (ללא טלויזיה)שמתי לב שיש רעש עדין תמידי, ובאמצע הלילה קמתי 3 פעמים מרעש חזק במיוחד (כמו טרקטור "עדין") שהמקרר השמיע.
    למחרת יצרתי קשר עם שרות לקוחות ואמרו לי שאני צריכה לפנות לנותן השרות (היבואן), אני טוענת שאם רכשתי אצלהם מוצר ועדיין לא עברו אפילו 24 שעות, האם אין לי את הזכות להחזיר את המוצר, או לקבל חדש?, מה הזכויות שלי בנוגע לנושא זה?
    תודה,
    לימור שוורץ

    18 באפריל 2013
  • 23 באפריל 2013

    מוצר פגום

    שלום לימור ותודה על פנייתך.
    להלן תובא לעיונך תקנה 3 לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), התשע"א-2010, הרלוונטית לשאלתך, שימי לב בעיקר להגדרת העוסק בתקנה 3(ה) ולידיעתך חיבור המקרר לחשמל נקרא ביצוע שימוש במוצר אך אינו מונע החזרתו לעוסק.
    3. החזרת התמורה
    (א) ביטל הצרכן את הסכם הרכישה, כאמור בתקנה 2, ישיב העוסק לצרכן, בניכוי דמי הביטול כאמור בתקנה 5 ובכפוף לתקנות משנה (ב) עד (ה), את מלוא התמורה ששילם או יבטל את חיובו, ובלבד שהצרכן הציג חשבונית או סרט קופה או פתק החלפה המעידים על עצם ביצוע העסקה עם העוסק או הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום.
    (ב) נדרש הצרכן לרכוש טובין לצורך קבלת שירות, זכאי הצרכן להחזירם לעוסק אף אם נעשה בהם שימוש ובלבד שלא נפגמו והעוסק ישיב לצרכן את כספו.
    (ג) בוצעה בבית הצרכן התקנה של טובין המשמש למתן שירות, ישלם הצרכן לעוסק את עלות ההתקנה בסכום שלא יעלה על 100 שקלים חדשים.
    (ד) ביטל הצרכן עסקה מתמשכת כהגדרתה בסעיף 13ג לחוק, שהוחל בנתינתה, ישלם הצרכן את התמורה היחסית בעבור השימוש שעשה בשירות.
    (ה) החזרת התמורה תתאפשר אצל העוסק שאצלו נרכש המוצר וכן בכל אחד מסניפי העוסק או בנקודות המכירה של העוסק; הוראות אלה לא יחולו על זכיין של העוסק ובלבד שהזכיין הציג, במקום בולט בעסקו הודעה על כך; בתקנת משנה זו, "זכיין" - בעל זכות שימוש בשם העוסק תוך קיום מערכת עסקית חשבונאית נפרדת.

    23 באפריל 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?