זרוע לסמארטפון שאינה מתנתקת בפשטות מהשמשה - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • שמוליק

    נשלח ע"ישמוליק 14:46, 24 באפריל 2013

    רכשתי מרשת ידועה זרוע לרכב לסמארטפון. הרכבתי אותה על הרכב והשתמשתי. לאחר כשלוש חודשים הבחנתי שהפלסטיק המצמיד את הזרוע לשמשת הרכב ממש נמס על השמשה ולא ניתן בצורה פשוטה לנתק את הזרוע מהשמשה. מנהל אותו סניף אמר שהוא מוכן לזכות אותי רק על המוצר שקניתי אבל הוא לא אחראי לפירוק הזרוע משמשת הרכב ועל נקיון החומר אשר נשאר על השמשה (לא פשוט לפרק כי היא ממשק דבוקה חזקה ולא פשוט לנקותו. החומר נזל גם על השמשה כמה ס"מ וכבר ניסיתי לנקות אותו וזה לא פשוט). השאלה מה עושים במצד זה? על מי האחריות של הנזקים הנלווים ממוצר פגום ומה ניתן לעשות במצב זה

    השב
  • 09:02, 25 באפריל 2013

    שלום שמוליק ותודה על פנייתך.
    סביר להניח, כי המוצר אותו רכשת היה צריך לעמוד בתנאי חום בשל היחשפותו לשמש ישירה וככל והיצרן לא ביצע הבדיקות הראויות בטרם החל לשווק את המוצר, עליו האחריות.

    בהתאם לסעיף 2 לחוק האחריות למוצרים פגומים, תש"ם-1980 האחראי הוא היצרן, המוגדר בסעיף 1 לחוק זה כדלקמן:

    "יצרן" - אדם העוסק למטרות מסחריות בייצור מוצרים או בהרכבתם, לרבות -
    (1) המציג עצמו כיצרן של מוצר במתן שמו או סימנו המסחרי או בכל דרך אחרת;
    (2) יבואן שייבא בישראל למטרות מסחריות מוצר שיוצר בחוץ לארץ;
    (3) ספק של מוצר שהיצרן שלו בארץ או היבואן שלו אינם ניתנים לזיהוי על פניו;

    להלן פירוט אחריותו:
    2. אחריות היצרן
    (א) יצרן חייב לפצות את מי שנגרם לו נזק גוף כתוצאה מפגם במוצר שייצר (להלן - הנפגע), ואין נפקא מינה אם היה או לא היה אשם מצד היצרן.
    (ב) נגרם הנזק על ידי רכיב פגום, יהיו אחראים הן יצרן המוצר והן יצרן הרכיב.
    (ג) מוצר שהיצרן שלו בארץ או היבואן שלו אינם ניתנים לזיהוי על פניו יהיה הספק שלו פטור מאחריות לפי חוק זה אם מסר לנפגע, תוך זמן סביר לאחר דרישתו, פרטים שלפיהם ניתן לאתר את שם היצרן, היבואן או ספק שממנו קנה את המוצר, ואת המען המלא של מקום עסקם.

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.