לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
יניב

אי עמידה באספקת רהיטים

שלום רב, הזמנתי פינת אוכל + 6 כיסאות מחברת רהיטים גדולה, ע"פ החוזה הובטח לאספקה תוך 90 ימים, תמו להם ה 90 ימי עסקים אך ממספר שיחות שביצעתי לא קיבלתי תשובה ממשית ובאחת השיחות נאמר לי שיגיע בתאריך מסויים אשר חורג מ90 ימי עסקים בטווח של 20 ימי עסקים נוספים, אני שוקל להגיש תביעות קטנות במידה ולא יינתן לי פיצוי הולם ויש לציין כי אני מעוניין במוצר, העסקה הייתה בסכום 10250 שקל ושולמה מקדמה בסך 2500, העוגמת נפש היא כזאת שמחר חל חג השבועות והחלטנו בטרם מועד העיסקה וכרגע אני אמור למצוא פתרון ל14 סועדים כגודל השולחן שהזמנתי מהי עצתך?

עו"ד רענן בשן

שלום יניב ותודה על פנייתך. לא עולה מתוכן פנייתך האם כבר התבצעה פניה בכתב. יש לפנות לבית העסק במכתב דרישה חד משמעי לספק את המוצר לאלתר ולפצות אותך על האיחור הרב שנוצר באספקתו או לחילופין לבטל את העיסקה ולהשיב לך את כספך תוך מתן פיצוי הולם. ראה תשובתי לפונה הקודם בעניין איחור באספקה ועיין בסעיף 31א לחוק הגנת הצרכן בעניין פיצויים לדוגמה, לפיו בית המשפט רשאי לפסוק, פיצויים שאינם תלויים בנזק בסך עד 10,000 ש"ח.

יניב

כלומר לפי מה שאני מבין אני צריך לשלוח מכתב דרישה לחברה, במידה ואני לא אקבל פיצוי הולם או בכלל, על פי המלצתך יש עניין לפנות לתביעות קטנות? ועוד שאלה מהו פיצוי הולם בעסקה של 10000 שקל, הנחה? איזה סכום יהיה ראוי?

עו"ד רענן בשן

שלום יניב, הבנת נכון. לעניין הערכה לפיצוי הולם, הערך פיצוי יחסי בהתאם לשווי הריהוט ובהתאם לעגמת הנפש שנגרמה לך מכך שהריהוט היה אמור לשמש אותך לערב החג.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום תביעות קטנות