גניבה של שיחות בחו"ל במכשיר סלולר - פורום תביעות קטנות

שאלה חדשה
  • ריטה דכטיאר

    נשלח ע"יריטה דכטיאר 10:56, 29 במאי 2013

    שלום, אני לקוחה עסקית בחברת פלאפון למעלה מ-5 שנים. בין התאריכים 27/3/13-3/4/13 שהיתי בלונדון. לפני הטיסה, על פי התייעצות עם נציגת שירות של חברת פלאפון הפעלתי שרות חיסכון שיחות מחו"ל וחסימת גלישה. במהלך שבוע שהותי בלונדון ביצעתי מספר קטן ביותר של שיחות והודעות sms. ב 3/4/13 בשעה 18:50 בהיותי על המטוס בדרכי לארץ, גיליתי שמכשיר הפלאפון נעלם. היות ולא הייתה לי אפשרות להודיע על כך לחברת פלאפון, דיווחתי לדייל הטיסה של ארקיע אשר על פי הנחייתו עם הנחיתה בארץ ( בסביבות השעה 3:00 של ה-4/4/13) דיווחתי על אבדון הפלאפון שלי למחלקת האבדות של ארקיע בשדה התעופה. ניסיתי מספר פעמים לחייג למספר שלי אך הגעתי מיד לתא הקולי. בשעה 9:00 הודעתי לחברת פלאפון על אבדן המכשיר וביקשתי לחסום את הסים. למחרת בבוקר, בדקתי את החשבונית באתר של פלאפון וגיליתי שסכום החיוב העתידי בין התאריכים 2/4/13-5/4/13 עומד על כ- 2900 ₪ כאשר היה ברור לי שמדובר בשיחות שבוצעו לאחר אבדן המכשיר. מיד פניתי לחברת פלאפון והסברתי לנציגת השירות שיש לבדוק את פירוט השיחות כיוון שהחיוב מתייחס לשיחות שבוצעו לאחר אבדן/גניבת המכשיר ולא על ידי. לבסוף בפירוט שהתקבל עבור התאריך המבוקש הופיעו שיחות שבוצעו בין השעות 16:00-22:00, שיחות שהתבצעו שלא במסגרת תוכנית חסכון חו"ל שהפעלתי לפני צאתי מהארץ. יש לציין שוב שבשעה 19:00 כבר הייתי בטיסה חזרה לארץ. למרבה הפליאה כבר בתאריך 25/4/13, הרבה לפני קבלת פירוט השיחות, קיבלתי את תשובת חברת פלאפון: "לאחר בדיקה נראה שהמנויה כבר בדקה את הנושא מול המוקדים דיברה עם טובי(טובה) הרשקוביץ הנושא נבדק מול מחלקת הונאה והוסבר שאין מקום לזיכוי השיחות. יש כאן אחריות לקוח לעדכן על אובדן/גניבת. כתבתי מכתב לפניות הציבור של החברה וקיבלתי תשובה שהם מוכנים לזכות אותי בסכום של 500 ₪ בטענה שזה הרווח של החברה מהשיחות. פניתי שוב ועדיין קיבלתי את אותה התשובה. האם לדעתך יש לי טעם לפנות לבית משפט לתביעות קטנות ולתבוע זיכוי יותר הולם? תודה מראש, ריטה דכטיאר

    השב
  • 20:45, 29 במאי 2013

    נו באמת -מה אשמה חברת פלאפון שגנבו לך את המכשיר בחו"ל.
    האם את יודעת שחלק מהתשלום על שיחות בחו"ל הוא עבור שירותי חברות מחו"ל.
    בפעם הבאה שאת נמצאת ברכבת התחתית של לונדון-תוודאי שלא מכייסים אותך ואל תשוחחי עם חברותייך על הקניות והדילים שעשית בפורטובלו.

    תגובה
  • 10:29, 30 במאי 2013

    שלום ריטה ותודה על פנייתך.
    על מנת להשיב לך יש להכיר את נהלי החברה ולעיין בהסכם ההתקשרות שלה מולך, אך לרוב אכן נדרש הצרכן לדווח מיידית על גניבה/אובדן וזאת בעיקר על מנת למזער את הנזק שייגרם לצרכן על ידי צד ג' שמצא/גנב את המוצר. כך נהוג אף בחברות האשראי.
    ראוי לציין כי לרוב, החברות מפעילות מוקדי שירות אשר זמינים 24 שעות ביממה על מנת ליתן מענה אנושי לדיווח על אובדן/גניבה.

    תגובה
בתי המשפט לתביעות קטנות נועדו לבירורן של תביעות כספיות בסכומים נמוכים יחסית, באופן מהיר ופשוט.  בפורום נשיב על שאלותיכם בענייני תביעות קטנות, התנאים להגשת וניהול תביעה קטנה, סכומי התביעה, עילות התביעה הנידונות במסגרת בית המשפט לתביעות קטנות, וכן, עניינים מרכזיים בתביעות קטנות, כגון, צרכנות, שירותים, סוגי התקשרויות וסוגי עסקאות, ביטול עסקאות, סכסוכים  וכיו"ב.