open the search panel
close the search panel חפש

עורכי דין לפי תחום

    פורומים

      לדעת יותר - מדריכים משפטיים

        משרדי עורכי דין

          • 14 בנובמבר 2017

            רכישת רכב עם ליקוי - סדק בגג פנורמי

            שלום רב,
            אני צריכה ייעוץ משפטי בעניין של רכישת רכב עם ליקוי.

            בסוף חודש ספטמבר רכשתי במגרש מכוניות כחלק מעסקת טרייד אין ניסאן קשקאי שנת 2016 דגם אסנטה.
            בתום הרכישה יצאנו מהמגרש וראינו כי קיים סדק בגג הפנורמי של הרכב.
            זאת לאחר שביקשתי מספר פעמים בנסיעת מבחן שיפתח לי את הגג, הוא פתח לי את מחצית הגג וסגר אותו במהירות.
            לאחר שגילינו זאת ביציאתנו מהמגרש ניגשנו לאיש המכירות והוא התחייב להחליפו ואף ציין זאת בכתב, בדף גילוי נאות שיש ברשותנו.

            עברו כחודשיים, המגרש נתן לנו אופציה לבקש הצעת מחיר ממוסך מורשה של ניסאן באיזור מגורנו (אנחנו גרים במרחק נסיעה 3 שעות מהמגרש).
            ההצעת מחיר עמדה על 12,000 כולל הרכבה והתקנה של גג פנורמי חדש מקורי.

            מנהל התפעול של המגרש דחה את ההצעת מחיר, והציע אופציה אחת בלבד והיא הרכבת גג פנורמי מפירוק ממכונית מאותו דגם של הרכב, שעל פיו דבריו המנוע הושבת (לא ידוע ממה).
            החשש שלי שהרכב עבר תאונה ולכן הגג אינו כשיר מבחינה בטיחותית.

            מחברת ניסאן נאמר כי ההליך תקין אך אין לדעת את סיבת השבתת הרכב שממנו יפורק הגג ולכן הם עצמם לא מתעסקים בהתקנת גג מפירוק. זגגי רכב כן מורשים.

            הרכב עדיין נמצא באחריות של החברה. האחריות עתידה לפוג בסוף ינואר 2018.

            חשוב לציין כי במהלך החודשיים האלו יש תכתובת ביננו לבין המגרש כי בתחילת הבירור האיש מכירות התחייב ואף ציין (יש הקלטה) כי "מין הסתם אי אפשר להזמין דבר כזה מפירוק". הוא אף ציין מספר ימים אחרי המקרה שהוזמן גג פנורמי חדש ולאחר מכן טען כי מצא מפירוק. ברור לי כי האיש איננו ישר ושיקר במצח נחושה על מנת להרגיע אותנו.

            במודעה שפורסמה בפייסבוק אודות הרכב נכתב כי הרכב שמור ללא תאונות עם ספר טיפולים מפורט ושקיפות מלאה. כאשר עשינו את הנסיעת מבחן שאלתי את האיש מכירות היכן הספר הטיפולים המפורט הוא אמר שזה נמצא במחסן הציוד של הרכבים ושנקבל אותו לאחר מילוי הטפסים.

            אחרי שרכשנו את הרכב, האיש מכירות טען שאין ספר טיפולים מפורט וכי נוכל לרכוש ספר טיפולים מהמוסך המורשה בעלות של 20 ש"ח לדבריו.

            השאלות שלי הן:
            1. האם יש עילה לתביעה? אני מעוניינת לתבוע את הסכום של גג פנורמי חדש מחברה כולל התקנה והרכבה ע"ס 12,000 לפי ההצעת מחיר שקיבלנו מהמוסך המורשה של ניסאן
            2. על מנת לתת את כל המידע והתכתובת אני מצרפת את תמונות הסדק לאורך הגג הפנורמי, מלל השיחות בוואטספ בטלפון, הקלטות של שיחות טלפוניות, ההצעת מחיר לתיקון, ההתחייבות של האיש מכירות בכתב, השיחות שלנו מול איש התפעול של המגרש.
            האם אני נדרשת להוסיף חוו"ד והערכת מצב של שמאי רכב?
            3. אני תובעת את סכום ה-12,000 שקל של הגג וההתקנה, עוגמת נפש, הסיכון שבנסיעה (יש לי תינוקת בת שנה) הירידת ערך של הרכב באם יש על כך= 33,000 שקל. האם הסכום מוצדק?

            אשמח לקבל את המידע הרלוונטי לתביעה זו.

            תודה רבה מראש,
            לימור

            14 בנובמבר 2017
          • 18 בינואר 2018

            לימור שלום,
            מתיאור המקרה בהחלט עולה עילת תביעה
            בכדי להמליץ אם להגיש כתב תביעה כדאי לפנות באופן אישי לייעוץ ראשוני ללא התחייבות.

            בברכה,
            עו"ד חזי כהן
            03-6348818
            כרטיס ביקור דיגיטלי: tvihaktana-card.ezland.co.il

            18 בינואר 2018
          שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
          close the form