• 6 ביולי 2013

    נושא ביטול עסקה

    שלום,
    ביום שישי הזמנתי שטיח בייצור מיוחד. שעה לאחר שעזבתי את החנות צלצלתי לחנות וביקשתי לעכב הזמנה היות ולא הייתי שלמה עם בחירתי. אני מעוניינת לבטל את העסקה. בטופס ההזמנה ישנו סעיף שביטול חד צדדי של ההזמנה יוביל לפיצוי של 50% מערך ההזמנה. האם חוק ביטול עסקה חל במקרה כזה(אומנם המוצר בהזמנה מיוחדת אך כלל לא החל הייצור)? האם יש תוקף לסעיף בביטול ההזמנה?
    תודה מראש,

    6 ביולי 2013
  • 14 ביולי 2013

    נושא ביטול עסקה

    שלום אני ותודה על פנייתך.
    אכן בנוסח הסעיף ננקט לשון עתיד: "...ובין שיוצרו במיוחד בעבור הצרכן על פי מידות או דרישות מיוחדות"
    ולאור מועד פנייתך לביטול ההזמנה, הדבר נתון לפרשנות .
    ככל ולא תחול מניעה מביטול העסקה כיוון שטרם החל ייצור מיוחד, העוסק ישיב לצרכן את כספו בניכוי דמי ביטול בשיעור של 5% ממחיר הטובין או מערך השירות או 100 שקלים חדשים לפי הנמוך מביניהם ובלבד שהצרכן הציג חשבונית או סרט קופה או פתק החלפה המעידים על עצם ביצוע העסקה עם העוסק או הוכחה אחרת לגבי עצם ביצוע העסקה, מועדה, הסכום ששולם בעדה ואמצעי התשלום.

    בהצלחה,
    עו"ד רענן בשן

    14 ביולי 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?