אי תיקון בעיה ברכב בזמן סביר - חוסר בחלקי חילוף לרכב חדש באחריות יבואן רישמי
ברשותי רכב מזדה חדש ( פחות משנתיים על הכביש) עדיין באחריות יצרן, ישנה תקלה בחגורה השמאלית האחורית של הנוסע ( זה שיושב מאחרי הנהג) המחייבת החלפה,פתחתי קריאה במוסך מורשה של מזדה והזמינו לי את החלק בסוף יולי 2022. עבר מעל חודש והתקלה לא טופלה עקב חוסר בחלק לטענם במשך כל שבוע אני מתקשר למוסך ואחר כך לשרות לקוחות מזדה ישראל, בפעם הלפני אחרונה אמרו לי שהחלק מגיע באוניה שבוע הבא, התקשרתי בסוף השבוע שבו החלק היה אמור להגיע ושרות לקוחות מזדה אמרו שאין את החלק, הוא אמר להגיע רק בסוף שנת 2022 וכאשר שאלתי מתי אמרו דצמבר ינואר אם החלק יגיע בדצמבר אני למעשה 5 חודשים יהיה עם התקלה נגרמת לי עוגמת נפש מרובה שאני לא יכול להסיע את כל המשפחה 5 נפשות ברכב החדש. 1) האם ישנו זמן סביר שבו יבואן מזדה חייב לתקן את הרכב? כלומר שהחלק יהיה במלאי 2) האם אני יכול לתבוע על עוגמת נפש? 3) היות שמדובר בסכום יחסית נמוך כנראה אצטרך תביעה קטנה, האם אני צודק?