לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
בת של חולה סופני

האם יש עניין לתביעה על רשלנות?

שלום, בימים אלה אבי גוסס מסרטן המעי הגס אשר חדר בתחילה לכבד ולאחר מכן התפשט לעצמות. הסיפור הרפואי שלו ארוך וברור לי שהפורום לא יוכל לתת לי מענה אם יש פה עניין אמיתי לתביעה או לא אבל בכל זאת אשאל. אבי קיבל כימותרפיה לטיפול בסרטן שהופסקה למשך חצי שנה לצורכי ניתוחים ופרוצדורות חודרניות שונות שבסופם לא הועילו. בשום שלב לא נעשתה בדיקה לבירור אם יש מקומות נוספים מעבר לגרורות בכבד בהם יכולות להיות גרורות, זאת למרות תלונות של אבי על כאבים. רק לאחר שהמצב הגיע להיות רע מאוד נעשתה בדיקה וגילינו שהסרטן התפשט לעצמות. אנחנו מרגישים שאילולא ההפסקה הארוכה יכול להיות שאבי היה חי עוד כמה שנים. האם זה משהו שכדאי לבדוק בכלל? אני לא רוצה לגרור את המשפחה שלי לבתי משפט ובלאגן בלי בסיס אמיתי. תודה מראש

צחי גרוסמן

צר לי על אביך. מחזק אתכם. המחשבה שלך בנוגע לתועלת שבהליך המשפטי נכונה, מכיוון שתביעות רשלנות רפואית- וודאי מהסוג בו מדובר- הן יקרות ומורכבות. על פניו, צריך היה בהחלט להתייחס לתלונות של אביך על כאבים, ולבצע בירור מתאים על מנת לשלול את התפשטות המחלה. יש הכרח בבחינת התיק הרפואי המלא לצורך הבנת המצב הרפואי, התלונות והשיקולים הרפואיים. גם אם מדובר בעיכוב באבחון בשל רשלנות, נדרשת חוות דעת מומחה בכדי להבין האם נגרם נזק כתוצאה מהעיכוב. כלומר- אילו היו מבצעים בדיקות במועד, האם ניתן היה למנוע את התפשטות המחלה ולהאריך את החיים. הייתי מציע, במקרה שכזה, לקבל חוות דעת ראשונית ממומחה מתאים (עלותה נעה סביב 1,500 ש"ח בצירוף מע"מ) ורק לאחר מכן לקבל החלטה שקולה בנוגע לניהול הליך משפטי.

בת של חולה סופני

תודה צחי. חשבתי על זה, לבדוק קודם עם מומחה שמבין בגסטרואונקולוגיה וקצת במשפטים. האם יש לך המלצות על מומחה בתחום או הדרכה איפה ניתן למצוא כזה?

צחי גרוסמן

את לא צריכה מומחה שמבין במשפטים אלא מומחה שמבין ברפואה. כדי להמליץ על מומחה אני צריך לדעת היכן אביך טופל. המומחים לא כותבים חוות דעת כנגד הגוף עבורו הם עובדים. את מוזמנת ליצור קשר.

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית בקופות ובתי חולים