משפטי– זאפ

מנהלי הפורום

אתגר ישעיהו עו"ד נוט'

אתגר ישעיהו עו"ד נוט'

מייסד משרד אתגר ושות' - אחד מעוה"ד המובילים בישראל בתחום דיני הבחירות ומימון הבחירות, המעניק ייעוץ משפטי לחברי כנסת, שרי ממשלה, מפלגות וסיעות, נבחרי ציבור ומחזיקי משרות ומועמדים למשרות במגזר הציבורי בנושאי הבחירות ומימונן. עוסק בתחום הייעוץ המשפטי והייעוץ הארגוני לחברות עירוניות, לעסקים ולתאגידים, לעסקאות בתחומי הנדל"ן וההשקעות, ובמקביל, ייעוץ משפטי בתחום דיני הבחירות ומימון המפלגות והבחירות. בעל ניסיון חסר תקדים בנושא דיני הבחירות שבא לידי ביטוי בנטילת חלק פעיל בהפעלת מערכות הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות, לרבות בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת וייצוג בהליכים רבים של התדיינויות משפטיות. צבר ידע והבנה רבים בכל הנוגע לאספקטים המשפטיים לגבי התארגנות פוליטית, סיעות ורשימות ובמיוחד מועמדים בכל דרגי הבחירות וייצוג בפועל של גורמים רלבנטיים שונים.

קביעת פגישה
0779971396
חזרה לפורום

בחירות לנשיאות

נעם
נעם

האם לעם, הקהל הרחב יכולה להיות השפעה כלשהי על הבחירות לנשיאות? כיצד נוכל להשפיע? ישנם מועמדים שלא ראויים להיות נשיא

RE:
עו"ד ונוטריון אתגר ישעיהו
עו"ד ונוטריון אתגר ישעיהו(נכתב ע"י: נעם )

תשובה בעניין בחירת נשיא המדינה תחילה נראה מה קבוע בחוק - בחוק יסוד: נשיא המדינה . . . עפ"י סעיף 3 בחוק: "(א) נשיא המדינה נבחר על ידי הכנסת " עפ"י סעיף 5 בחוק: "יושב-ראש הכנסת, בהתייעצות עם הסגנים, יקבע את יום הבחירה ויודיע עליו בכתב לכל חברי הכנסת לפחות שלושה שבועות מראש; חל מועד הבחירה שלא בזמן אחד הכנסים של הכנסת, יכנס יושב-ראש הכנסת את הכנסת לשם בחירת נשיא המדינה." עפ"י סעיף 6 בחוק: "(א) (1) הצעת מועמד לנשיא המדינה תוגש בכתב ליושב ראש הכנסת, בצירוף הסכמת המועמד בכתב, ביום הארבעה עשר שלפני יום הבחירה; חבר הכנסת לא ישתף עצמו בהצעה של יותר ממועמד אחד; (2) מי שעשרה חברי הכנסת לפחות הציעו את מועמדותו יהיה מועמד לנשיא המדינה, אלא אם כן פחת מספר המציעים מעשרה בשל מחיקת שם של חבר הכנסת כאמור בפסקה (3); (3) שיתף עצמו חבר הכנסת בהצעה של יותר ממועמד אחד, יימחק שמו של חבר הכנסת מרשימת המציעים של כל המועמדים שהציע; פחת מספר המציעים של מועמד מעשרה בשל מחיקת שם מרשימת המציעים, רשאי חבר הכנסת שלא שיתף עצמו באף הצעה לצרף את שמו לרשימת המציעים של אותו מועמד, לא יאוחר משמונה ימים לפני יום הבחירה. (ב) יושב-ראש הכנסת יודיע לכל חברי הכנסת בכתב, לא יאוחר משבעה ימים לפני יום הבחירה, על כל מועמד שהוצע ועל שמות חברי הכנסת שהציעוהו, ויכריז על המועמדים בפתיחת ישיבת הבחירה." עפ"י סעיפים 7 בחוק: 7. בחירת נשיא המדינה תהיה בהצבעה חשאית בישיבת הכנסת שנועדה לענין זה בלבד." עפ"י סעיף 8 בחוק: (א) (1) הצעת מועמד לנשיא המדינה תוגש בכתב ליושב ראש הכנסת, בצירוף הסכמת המועמד בכתב, ביום הארבעה עשר שלפני יום הבחירה; חבר הכנסת לא ישתף עצמו בהצעה של יותר ממועמד אחד; (2) מי שעשרה חברי הכנסת לפחות הציעו את מועמדותו יהיה מועמד לנשיא המדינה, אלא אם כן פחת מספר המציעים מעשרה בשל מחיקת שם של חבר הכנסת כאמור בפסקה (3); (3) שיתף עצמו חבר הכנסת בהצעה של יותר ממועמד אחד, יימחק שמו של חבר הכנסת מרשימת המציעים של כל המועמדים שהציע; פחת מספר המציעים של מועמד מעשרה בשל מחיקת שם מרשימת המציעים, רשאי חבר הכנסת שלא שיתף עצמו באף הצעה לצרף את שמו לרשימת המציעים של אותו מועמד, לא יאוחר משמונה ימים לפני יום הבחירה. (ב) יושב-ראש הכנסת יודיע לכל חברי הכנסת בכתב, לא יאוחר משבעה ימים לפני יום הבחירה, על כל מועמד שהוצע ועל שמות חברי הכנסת שהציעוהו, ויכריז על המועמדים בפתיחת ישיבת הבחירה." הינה כי-כן לא נותר שום סדק להשפעה פורמלית על בחירת נשיא המדינה. אולם מה שנותר בשפע זאת ההשפעה הציבורית, באמצעי התקשורת ובשיח הציבורי, וכיום גם כמובן ברשתות החברתיות - וגם זה משהו, ואפילו הרבה! בברכה, ישעיהו אתגר,עו"ד