לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אולי

תשובת רופא שיניים באמצעות חברת הביטוח

בפניה לר ופא שיניים ענה באמצעות חברת הביטוח שלו: הדרישה הראשונה שלהם- לחתום להם על ויתור סודיות גורף בהדגשה לקבל כל מידע אודותי מהביטוח הלאומי, ממערכת הבריאות, לאפשר להם לפנות לכל עובד סוציאלי פסיכולוג פסיכיאטר לחקור אודותי. האם הדרישה היא חוקית?(מסופקני.ללא ספק יש כאן נסיון להתגונן מפני תביעה אפשרית בדרך של הרתעה או נסיון להציג נפגע רשלנות כ"לא שפוי") הרופא הכריז שבלחיצת כפתור הוא מגיע לכל מאגר מידע לגבי כל אזרח. אשמח לחוות דעתך.תודה.

גיורא רואי, עו"ד מנהל הפורום

שלום אולי. נכון אמנם שנוסח טופס הותור על סודיות רפואית הוא מאד רחב אבל המטרה איננה להציג מתלונן כלא שפוי אלא שאם אדם מתלונן או מגיש תביעה אפשר לבדוק את ההסיטוריה הרפואית שלו בקופת חולים או במקומות אחרים כדי לבדוק אולי הבעיות שעליהן הוא מתלונן החלו קודם לכן וללא קשר לטיפול שלהם. כמובן שהכרזת הרופא שאתה מצטט היא התרברבות שלא במקום ואסור לו לפעול כפי שהוא מתאר (ספק אם הוא באמת נוהג כך, אולי רק התרברב על כך). תהיה בריא

אולי

כלומר- אפשרי להגיש תלונה נגד רופא רשלן אך ורק באמצעות משרד עורכי דין חזק . עצם החדירה למאגרי מידע רפואיים חסויים ופלישה לכל תחומי חייו האינטמים של מתלונן- נשמע נורא.נשמע כאמצעי לאיין הנפגע ולהשתיק כל אפשרות של עמידה על זכויות. במיוחד במדינה שההשחתה וחוסר המוסר היא תו היכר מאפיין שלה.

אולי

כלומר- אדם שהעז להתלונן בעבר- לא עומדת לו זכות העמידה ?

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום רשלנות רפואית ברפואת שיניים