לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אלונה

אנחנו חד מיניים שרוצים לאמץ ילדים האם אוכל לרשום ותם בישראל ?

אימוץ על ידי זוגות חד מיניים נמצא מזה שנים במאבקים משפטיים בבג"צ. המדינה הודיעה לבג"צ בשנת 2017 כי יבוצע תיקון חקיקה אשר יאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ בישראל אולם בפועל, דבר זה עוד לא נעשה. עם זאת, בית המשפט קבע בבג"צ 1779/99 כי זוגות חד מיניים שאימצו בחו"ל ויש להם הוכחות משפטיות לכך, יוכלו להירשם במרשם האוכלוסין בישראל כהורים המאמצים של הילד.

טליה ברזאני

ימוץ על ידי זוגות חד מיניים נמצא מזה שנים במאבקים משפטיים בבג"צ. המדינה הודיעה לבג"צ בשנת 2017 כי יבוצע תיקון חקיקה אשר יאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ בישראל אולם בפועל, דבר זה עוד לא נעשה. עם זאת, בית המשפט קבע בבג"צ 1779/99 כי זוגות חד מיניים שאימצו בחו"ל ויש להם הוכחות משפטיות לכך, יוכלו להירשם במרשם האוכלוסין בישראל כהורים המאמצים של הילד.

אלונה

בג"ץ 1779/99 בית המשפט העליון פסק כי: כללי המשפט הבינלאומי הפרטי מחייבים, כי מעמד אישי של אדם יוכר באופן אחיד בכל המדינות. אי הכרה בצו אימוץ זר משחררת את ההורים המאמצים מחובותיהם כלפי המאומצים, ובכך פוגעת בזכויות ובאינטרסים של הילדים. לכן, נראה כי צו האימוץ הזר תקף בישראל כל עוד לא נפסל בהליך שיפוטי. הלכה היא שפקיד רישום אינו מוסמך לקבוע מהו תוקפו של הרישום שאותו הוא נדרש לרשום, אלא חייב הוא לרשום את אשר האזרח אומר לו, אלא אם מדובר ב"אי נכונותו של הרישום הגלויה לעין ואינה מוטלת בספק". הרישום במקרה הנדון אינו משקף את ההיבט הביולוגי, כי אם את ההיבט המשפטי. לכן, אין ממש בטענת המשיב שלפיה הוא רשאי לסרב לבצע את הרישום בשל אי נכונותו הגלויה לעין של הרישום המבוקש. משמעות זוגות חד מיניים שביצעו אימוץ חוקי ותקף מחוץ לישראל ויש להם מסמכים משפטיים שיוכיחו זאת, יוכלו להירשם כהורים המאמצים של הילד/ה גם במרשם האוכלוסין בישראל.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום זוגות חד מיניים