לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
דן

אישור המסמכים בשגרירות הפורטוגלית במדינת המקור?

שלום עו״ד אדם ידיד. תודה על תגובתך. התגוררתי במדינות רבות ואני מבין ממך שאני מחוייב להוציא תעודת יושר מכל מדינה ומדינה. אני גם יליד קנדה ויש לי אזרחות קנדית. ממה שכותבים באתר הקהילה היהודית בפורטו צריך לאשר את המסמכים רק בקונסוליה הפורטוגלית של מדינת המקור... כלומר לפי זה אני מבין שלא רק שעלי להוציא תעודת יושר מכל מדינה ומדינה... עלי גם ללכת לאשר את תעודות היושר בקונסוליה הפורטוגלית של כל מדינה ומדינה... כמו כן משתמע מכך שאני מחויב להוציא תעודת לידה מקנדה ולצלם את הדרכון הקנדי וגם את תעודת הלידה והדרכון לאשר בקונסוליה הפורטוגלית בקנדה. האם הבנתי נכון? האם לא ניתן לאשר את המסמכים ממדינה אחרת בקונסוליה הפורטוגלית בישראל? הייתי רוצה את עזרתך בהוצאת האזרחות אך ראשית אני רוצה בכלל לדעת אם זה אפשרי ומה ההוצאות... כי אם אני צריך ללכת ולהוציא תעודת יושר ממעל ל20 מדינות ועוד ללכת לקונסוליה הפורטוגלית בכל מדינה ומדינה ועם צורך בקביעת תור בנפרד...זה נראה לי בלתי אפשרי...

item.Author מנהל הפורום עו"ד אדם ידיד

דן שלום, מהמדינה בה נולדת ומכל מדינה בה גרת הינך נדרש להביא תעודות יושר, אשר יכולות לקבל אישור מהרשות המתאימה במדינה, ללא צורך במעבר בקונסוליה הפורטוגלית שבאותה מדינה. מהפרטים העולים בשאלתך נהיר לי שתצטרך להביא גם תעודת לידה קנדית. ככלל, קונסוליה שבמדינה אחת לא תאשר מסמכים של מדינה שלישית ועל כן אין מקום לקיצורי הדרך המוצעים בשאלתך. בהצלחה.

מאיר

מדובר רק במדינת הלידה ומדחנה שאדם היה תושב בה באופן חוקי! לא שהוא גר בה 5 חודשים כתייר או וייל זה. המילה גר היא עלולה להכעות לא? מדובר על תושבות מחוץ לישראל. ועוד דבר גם אם אדם בעל נתינות זרה נוספת שקיבל אותה בירושה מהוריו אבל לא נולד בה כמו ארצות הברית ו עולם לה גר בה כתושב גם זה לא תושבות וזה אומר שלא גר בה. יש הדבל בין אזרחות לתושבות. יש ישראלים עם אזרחות זרה נוספת והם אינם תושבים שם ולא היו אף פעם. רק מי שנולד והיה תושב במדינה זרה צריך או מי שהיה תטשב אפילו בלי אזרחות כמו ל של אזרח ישראלי שהי תושב במדינה אירופית זה כן. זו הדרך להבין את הדברים לפי הבנתי.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אזרחות פורטוגלית