לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
אושרת

חלקי בעסק שהוקם אחרי הנישואין

שלום, כשהכרתי את בעלי הוא היה שכיר. הוא חסך הרבה כסף כרווק ואחרי שהתחתנו הוא הקים עסק עם עזרה כספית קטנה של הוריו. העסק עובד ומשגשג די מההתחלה כבר 6 שנים. אני מדי פעם עוזרת והייתה תקופה שהוא "העסיק" אותי עם משכורת. אני חושבת על גירושין ורוצה לברר לפני שאני פועלת אם חלק מהעסק שייך גם לי למרות שלא השקעתי בו כסף משלי (כסף מלפני החתונה)?

דורית גלוברמן- קרט, עו"ד

שלום אושרת, מתיאור המקרה עולה כי בעלך השקיע ועובד בעסק שהוקם במהלך החיים המשותפים, אין ספק כי יש לך חלק בעסק, ע"מ להשיב באופן מדוייק יותר, נצטרך לבחון את הכנסתך שלך ואת פערי ההשתכרות בינך ובין בעלך, מומלץ להגיש תביעה רכושית לבית המשפט לענייני משפחה ולהתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום, בהצלחה.

גלית

בעלי ואני בהלכים יש לנו עסק ולי יש 1% מתוך 99% במניות נודע לי כי בעלי רוצה להכניס את הבן למנייה . מה הדיין אם הוא יכל לעשות דבר כזה לאחר שכבר התחלו ההלכים

item.Author מנהל הפורום ד"ר רון קדם

גלית שלום. נדרשים יותר פרטים על מהות העסק. האם הוקם לפני או אחרי הנישואים ומדוע ואיך נקבע כי מגיע לך 1% ממנו. כמה אחוזים יש לבעלך ? מהי תרומת חיי השיתוף לעסק ? ועוד. מדוע אינו נותך לבן אחוזים מחלקו בעסק ולמה ממך ? אם נתן לך 1% באיזו סמכות הוא יכול לחלק חלק השייך לך ? לשאלות גם היבטים משפטיים וגם אקטואריים. גם כאשר עסק קם לפני נישואים - יש חלק לבת הזוג בעליית ערכו מבחינת שוויו לפי תזרים המזומנים והמוניטין. יהיה עלייך לפנות עם הנתונים הנדרשים לעו"ד ולאקטואר / רו"ח העוסקים בהערכת שווי חברות כדי לבחון את כל ההיבטים.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום מוניטין ונכסי קריירה בגירושין