שינוי מועד טיסה כתוצאה מאובר-בוקינג
שלום, האם זה הפורום הנכון לנושא זה? אם כן הסיפור הוא כזה: לפני כשנה הזמנו חבילת נופש לאמסטרדם, טיסה+מלון לחמישה ימים. הגענו לנתב"ג בזמן (3 שעות לפני מועד הטיסה ע"פ המלצתם) אך היה תור ארוך מאוד לעמדות הצ'ק אין (כשהגענו גם גילינו שמדובר בטיסה אלעל ולא צ'רטר) עמדנו בתור למעלה משעתיים. זה היה תור באמת קיצוני. הטיסה היתה ב6:10, והגענו לדלפק רק ב 05:30. בטיסות ליעדים אחרים זירזו את הנוסעים להגיע לצ'ק אין שלא יאחרו את טיסתם. אצלנו לא זירזו אף אחד ונוסעים מנומסים כמונו עמדו וחיכו עד שקיבלו יחס. בהגיענו לדלפק נאמר לנו שהטיסה סגורה ושאלו בפליאה למה לא צעקנו. ביקשנו את אחראי הדלפקים ובהמשך את המנהל. כל אלה סירבו להקשיב ואמרו שעלינו לקבוע טיסה אחרת, מאוחרת בכחמש שעות, שעוברת דרך פריז, ושם להחליף לטיסת קונקשן לאמסטרדם. בפריז עצרו אותנו לבידוק בטחוני ממושך, דבר שגרר איחור גם בטיסת קונקשן (איחרנו ממש בכמה דקות). בסופו של דבר הגענו לאמסטרדם באיחור של יום שלם והנופש קוצץ מ5 ימים ל4 ימים. גם אם היינו מגיעים לקונקשן בזמן היינו מאחרים ליעד הסופי, אבל האיחור היה אפילו יותר גדול מהמצופה, והאיחור נגרר ונגרר. לא מדובר בנזק כספי גדול אלא בעיקר בעוגמת נפש. הגענו מרוטי עצבים ועייפים, וכל החשק לנופש שלנו הלך. הבנתי שלחברות התעופה זה משתלם לספוג מתלוננים כמונו, והם מעדיפים לשאת בעול הפיצוי מאשר לצאת עם טיסה שאינה מלאה עד הסוף. האם זה נכון, והאם זה אומר שיש לנו עילה לתביעה? האם כדאי לפנות דרך המועצה לצרכנות? מה עם אדם שלא מכיר את המסלול שנדרש ממנו לעבור עד לטיסה, ולא יודע שעליו "לצעוק" על מנת לעלות לטיסה בזמן? האם זה אומר שעליו לפספס חמישית מחופשתו? ובשורה התחתונה - האם יש לנו דרך להשיג פיצוי, וכיצד? חשוב לציין כי יש ברשותנו את כל המסמכים של הטיסות אבל לא כאלה שמוכיחים באיזו שעה הגענו לנתב"ג. תודה