• 3 באוקטובר 2013

    אחריות למקרר

    לפני 11 חודשים רכשנו מקרר 4 דלתות תוצרת שארפ בעלות של 10,000 שח (היבואן ראלקו, חברת השירות רטפון).
    למקרר ניתנה אחריות לשנה ע"י היבואן, שאותה הרחבנו ל-6 שנים תמורת 2,000 ₪.
    השבוע נשבר מעצור הפלסטיק של אחת הדלתות. הזמנו טכנאי ולמרות האחריות נדרשנו לשלם 50 ₪ עבור החלק, מכיוון "שהאחריות לא כוללת חלקים מפלסטיק".
    הדבר אינו רשום בתעודת האחריות שניתנה לנו ע"י היבואן בעת רכישת המכשיר. נהפוך הוא. בתעודת האחריות נכתב "אנו מתחייבים לתקן ללא תמורה כל קלקול במוצר שהתגלה בתקופת האחריות כולל החלפת חלפים שיהיו דרושים לתיקון המוצר בחלפים חדשים ומקוריים".
    בנוסף, נדרשנו לשלם "השתתפות עצמית", עליה ויתרו לנו "באופן חד-פעמי, רק כי שכחו להודיע לנו על כך מראש".
    יש לציין כי גם עניין "ההשתתפות העצמית" אינו מוזכר כלל בתעודת האחריות.
    שאלותיי:
    1. האם חברת השירות יכולה להוסיף סעיפים (ביטול אחריות לחלקי פלסטיק, השתתפות עצמית של הלקוח), שאינם רשומים במפורש בתעודת האחריות שסופקה ע"י היבואן?
    2. האם "הרחבת אחריות", שהתבצעה ללא מסירת חוזה חדש, היא באותם תנאים כמו האחריות של השנה הראשונה?
    3. מי הרשות המפקחת על הנושא (משרד המסחר והתעשייה, המועצה לצרכנות, הממונה על הגנת הצרכן)?
    תודה על תשובתך

    3 באוקטובר 2013
  • 3 באוקטובר 2013

    אחריות למקרר

    ערב טוב,

    לשאלותך:
    1. אם היבואן יוכיח שמדובר בנזק מכוון, רשלנות או בשימוש בניגוד להוראות היצרן, הרי שהוא יהיה פטור מהחובה לתקן ללא תשלום. שים לב, חובת ההוכחה היא על היבואן.
    2. סייגים יש לפרט בתעודת האחריות בכתב. ככל שלא סופק מסמך נוסף המתייחס לתקופה המורחבת הרי שחלים אותם תנאים.
    3. אם אינני טועה - הממונה על הגנת הצרכן, בראשות עוה"ד תמר פינקוס.

    3 באוקטובר 2013
שלום, מה השאלה המשפטית שלך?