ביטול מנוי אינטרנטי - פורום צרכנות

שאלה חדשה
  • מיכל

    נשלח ע"ימיכל 21:54, 1 בדצמבר 2013

    שלום רב, לפני כ - 10 ימים, נרשמתי למנוי חינם באתר xPlace - אתר לגיוס פרילנסרים. היה צורך לתת את כרטיס האשראי, אך ברוב טיפשותי לא שמתי לב שהוא יחוייב באופן מיידי ואוטומאטי עם תום תקופת ההתנסות חינם (שאורכת 10 ימים) הערב פתאום קיבלתי במייל חשבונית על חיוב כרטיס האשראי שלי, ובסכום לא צפוי לחלוטין של 315 שקלים (שלושה חודשים שחוייבו מראש, וכללו מע"מ, כאשר באתר לא הוזכר בפירוש שהמחירים אינם כוללים מע"מ, סוג של הטעייה). בכל מקרה - ראיתי שלפי חוקי הגנת הצרכן, ניתן לבטל מנוי תוך 14 יום, אם לא נעשה בו שימוש. האם ייתכן שאני זכאית לבטל את החיוב הזה איכשהוא? אני לא מצליחה להבין מה נקרא "שימוש" . הכנסתי את פרטי במנוי החינמי, אך לא הגשתי הצעות באתר או קיבלתי הצעות כאלה ומרגע שקיבלתי את החיוב והפכתי למנוי "בתשלום" לא עשיתי שום פעולה. אני במצב כלכלי לא הכי טוב וממש אין לי אפשרות לשלם סכומים כאלה... אשמח לכל עצה. תודה.

    השב
  • 07:09, 2 בדצמבר 2013

    פני לאתר בכתב והודיעי על ביטול עסקה.

    תגובה
  • 15:20, 12 בדצמבר 2013

    היי מיכל אני עובד באתר את פשוט יכולה לפנות אלינו במייל או בטלפון 09-7440880 ויטפלו בפנייה

    תגובה
  • 15:22, 12 בדצמבר 2013

    היי מיכל,

    כאן אלון, מנהל אתרֿ XPlace.
    נשמח לתת לך החזר מלא על החיוב.
    לידיעתך:

    1. בעת הצטרפות ל-10 ימים, רשום שבתום ה-10 ימים המנוי יחודש באופן אוטומטי למסלול של 3-חודשים. כמובן שניתן לבטל אפשרות זו מיד עם ההצטרפות כך שכרטיסך כלל לא יחוייב.

    2. רשום באתר שהמחירים ״בתוספת מע״מ כחוק״... זה רשום ליד טבלת המחירים שלנו.

    3. אנא פני אלינו למספר 09-7440880 בין השעות 0900 - 17:00 ונזכה את כרטיסך.

    תודה,

    אלון
    מנהל אתר אקספלייס
    www.xplace.com

    תגובה
  • 18:03, 14 בפברואר 2015

    שלום רב,
    אני משתמשת ב- xplace מעת לעת . לרב אני רוכשת מנוי ל-3 חודשים.
    לפני כשלושה חודשים עשיתי שוב מנוי ל-3 חודשים. אני זוכרת במפורש ששמתי לב לכך שברירת המחדל מופיעה אוטומטית על חיוב מתחדש ושיניתי זאת. זוהי לדעתי הטעיה מכוונת של הצרכן והייתי שמחה לדעת אם היא חוקית.
    לתדהמתי בתום 3 החודשים קיבלתי חיוב נוסף לעוד 3 חודשים.
    אילו הייתי רוצה לעשות מנוי לעוד 3 חודשים מן הסתם הייתי רוכשת מנוי חצי שנתי.
    יש כאן לדעתי ניצול של פרטי כרטיס אשראי לרעה, הטעיה של הצרכן
    מעבר לכך שאוכלוסיית הפרילאנסרים מלכתחילה היא חלשה ומנוצלת יחסית ואם איני טועה אתם מתיימרים לתמוך בה.
    אשמח לקבל תגובה והסבר וכן החזר כספי.
    ליאת

    תגובה
מנהל הפורום:עו"ד הראל לפידות

מנהל הפורום: עו"ד הראל לפידות

בעל משק במושב כפר פינס, בוגר אוניברסיטת תל-אביב בפקולטה למשפטים ובפקולטה למינהל עסקים, בעליו של משרד
למידע נוסף

072-3254017 חיוג
הודעה

היחסים בין צרכן לבין "עוסק" מוגדרים בין השאר בחוק הגנת הצרכן ובתקנות.  הפורום יעסוק במגוון נושאים צרכניים כדוגמת : אחריות על מוצרים, עסקאות בכרטיס אשראי, ביטול עיסקה,רוכלות, אחריות על מוצרים ועוד.

לרשותכם גם פורום תביעות יצוגיות, בו ניתן לשאול שאלות בנושא ולבדוק הגשת תביעה יצוגית בעניינכם.